[smartdoctor] Re: KoHOM i kohomovsko prigovaranje

  • From: Žaklina Džamonja <zaklina.dzamonja.dr.med@xxxxxxxxxxx>
  • To: smartdoctor@xxxxxxxxxxxxx, Vinko <vinko.pesic@xxxxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 05 Oct 2013 15:48:05 +0200

Vinko bravo, velika pusa od mene.

A sada ću i ja par rečenica, nastojat ću biti kratka i jasna i
pokušat ću objasnit zašto sam zadovoljna/ nezadovoljna kao
popularno rečeno " nepotpisnik"

1. Zadovoljna sam što i kao nepotpisnik mogu prikazivati sve
što radim i time dokazati ne sebi nego plaćodavcu da
zaslužujem svaku lipu koju mi uplate na račun. Iako mislim da
to njih nije briga.Još više sam zadovoljna što sam uz one
koji mi puno znače u životu.

2. Nisam bila zadovoljna sa diskriminirajućom odlukom HZZO da
nepotpisnicima ne plati pošteno odrađen posao van limita od
10% ( pacijenti sa EU karticama). Kako je to i zvanično
promijenjeno( objavljeno na cezih portalu jučer ), ja zapravo
više nemam razloga za nezadovoljstvo.

Jesam li mogla više zaraditi potpisivanjem ugovora? Možda, vrlo
moguće, ali meni novac nikad nije bio prioritet pa nije ni sada.
Ja zapravo smatram da se HZZO ponaša kao pijani milijarder kad u
ova teška vremena plaća dodatno liječnike ako racionalno
obavlja svoj posao ( ne daje neopravdano bolovanja, racionalno
propisuje lijekove, ne upućuje bespotrebno u SKZZ, vodi računa
o svojim kroničarima... ), zar to ne bi trebali raditi i bez
dodatne novčane stimulacije.

Ljudi se s vremenom mijenjaju, neki na bolje, neki na gore, a
neki ostaju isti- čvrsti i nepokolebljivi.
Malo nas je al nas ima.

Pozdrav svima,
Žaklina

Pozdrav svima.

Čitajući zadnjih dana mejlove na listi u više navrata sam imao
želju odmah odgovoriti, ali sam se suzdržavao bojeći se da ne
dolijevam ulje na vatru i doprinesem do daljeg polariziranja..
Ipak, čini mi se da se učestalo ponavljaju određene neistine,
izvrću neke činjenice, preuveličava ili umanjuje nečiji rad,
namjere i sl.

Pregovaranje ili prigovaranje:

Prvo, u nekoliko navrata se spominje kako je KoHOM, IO KoHOMa ili
neki članovi IO pregovarali s HZZO-om oko ugovora.
Da razjasnimo, ne postoji zakonska regulativa koji bi prisilio HZZO
da bilo s kojim liječnikom ili njegovom udrugom pregovara i
razgovara.
Nikad KoHOM, niti i jedan član KoHOM-a nije pregovarao oko novih (a
i prijašnjih) ugovora!!!
HZZO je uvijek samostalno donosio odluke o ugovaranju i ostale akte.
Ako je došlo do određenih promjena koje smo mi pripisivali našem
djelovanju, onda te promjene nisu bile rezultat normalnih pregovora
dviju ravnopravnih ugovornih strana nego izazvanjem "ekscesa" i
medijskim pritiskom (odbijanjem naplate participacije,
nepotpisivanjem aneksa, prosvjed ispred direkcije... ima li išta
drugo značajnije?). Treba li reći da su i te promjene bile
kozmetičke prirode?
To što su se povremeno održavali sastanci s hzzo-ovim apartčicima
(probajte ih sve nabrojati koliko ih se promjenilo i gdje su sada),
gdje smo mi iznosili svoje zahtjeve, opservacije, upozoravali na
određene nelogičnosti, lažno se busali o broju kolega spremnih na
raznorazne prosvjede itd., to nisu pregovori.
Rezultat svega toga je samo iscrpljivanje i stentiranje koronarki
naših ljudi koji su analizirali probleme, nudili realna i ostvariva
rješenja.
Prekjučerašnji sastanak u Komori je tipičan primjer takvog
"djelovanja", predstavnici HZZO-a koji nemaju nikakve ovlasti,
predstavnici liječnika koji mogu samo iznositi svoje primjedbe i
beskonačno upozoravati na nelogičnosti cijelog neuređenog sustava
koji nas na žalost neminovno vuče sve niže.
Toliko o "user friendly" HZZO-u.

Potpisivanje-nepotpisivanje
.
Nesmotrenošću nekog HZZO-ova apartčika dobili smo nevjerojatnu
priliku da i mi konačno možemo "ucjenjivati" zdravstvenu
administraciju, a vjerujem da ni sami  u vrijeme potpisivanja
"koncesijskog" ugovora nismo bili svjesni članka da ugovori vrijede
10 godina i da će nam možda to jednog dana koristiti.
Istina je da je IO KoHOM-a u par navrata dao preporuku da svatko
odluči da li će potpisati ili neće, odvjetnik je napravio analizu
jedne i druge varijante.
Znalo se odmah da će mali i srednji timovi najviše profitirati,
nitko to nije sporio.
Ali isto cijelo vrijeme (na vijećima u Zagrebu, sastancima po
podružnicama) smo govorili o pravnoj nesigurnosti takvih ugovora,
nerealnoj vrijednosti hladnog pogona, cijeni dtp-a, pogotovo onih
gdje je potrebno ulagati u opremu, o nedostatku standarda i
normativa...
Konačno su sve udruge i Komora dali jasnu preporuku da je ugovor
pravno nesiguran i nepovoljan za većinu.
Nikad obiteljska medicina nije imala (a bojim se niti će je imati)
bolji trenutak da se odbijanjem potpisivanja novih ugovora izbori za
ravnopravno i pravo pregovaranje oko ugovora, realno vrednovanje
našeg rada, rada svih liječnika u PZZ, (ginekologa, pedijatara).
Prvi put nakon "Milinovića" se aktivno u rasprave uključio veliki
broj liječnika (u Zadru je tada je na sastanke dolazilo po 30-40
liječnika, prije dva dana 8!), osjećao se taj "revolucionarni" duh,
zajedništvo i želja za promjenom u odnosima prema HZZO-u i svi smo
vjerovali da je i IO KoHOM-a bio na "toj liniji" jer nije bilo
nikakvih znakova da se drugačije razmišljalo.
"Šok i nevjerica" su nastali kad se u Splitu nekoliko dana prije
roka za potpisivanje neslužbeno saznalo da je većina članova IO
potpisala novi ugovor. Nikad nismo dobili pravi odgovor zašto su se
potpisali ugovori, zašto smo propustili šansu da svi liječnici
budu zadovoljni novim ugovorom.
Opravdanje da su ugovori financijski bolji, pa to smo znali svi, ali
smo i znali da HZZO jednostranom odlukom može promijeniti iznose
preko noći (i mijenja ih!). Objašnjenja da HZZO može mijenjati i
stare i nove kako mu se hoće, pa naravno da može, ali pred sudom
će vrijediti samo ono što piše na papiru.
"Konačno možemo pokazati koliko radimo", kome to možemo
prikazati?, koga je to briga?, hoćete reći da se prije nije znalo
koliko radimo?, možete li mi reći koliko ste vi u svakodnevnom radu
sretniji što će marica iz računovodstva HZZO-a ili stevica iz ZZJZ
 znati koliko ste napravili panela, savjetovanja, dali injekcija.
Hoćete reći da nas SKZ sada više cijeni jer eto smo cijelom
svijetu pokazali koliko smo dobri đaci. Dragi moji znali su oni
itekako i prije koliko mi radimo i nije ih to nikad zanimalo nit su
ikad imali odgovor na podatke o našim dvostrukim ili trostrukim
standardima. Nije ih bilo briga tada, a niti sada, ti podaci služe
samo njima da nas dodatno osiromaše i ucjenjuju, a to rade i radiće
ubuduće.
"Konačno preventiva kakvu smo željeli", jebate pa nisam znao da je
to netko drugi radio u mom selu. Sama pozcija obiteljske medicine u
sustavu je preventivna, ispunjavanje podatak u panelu sigurno neće
dovesti do pada težine, šećera, tlaka, ali dvije tri rečenice,
dvije minute razgovora s pacijentom sigurno hoće, imamo li te minute
za panele ili pacijente?
"KoHOM- ne smije stalno biti protivan", KoHOM mora biti stalno
protivan zdravstvenoj administraciji jer smo mi "prirodni
neprijatelji", takve su nam pozicije u sustavu! KoHOM mora zaštiti
svakog svog člana od silovanja zdravstvene administracije a ne davat
preporuke kako to silovanje treba učinit ugodnijim.
Možemo u nedogled raspravljati i o drugim opravdanjima, beskorisno
je i s takvim raspravama ništa nećemo dobiti.
Vodstvo neke udruge (izabrano na ovaj ili onaj način, željelo to
ili ne) ne smije iznevjeriti niti jednoga člana, ne smije dopustiti
niti jednom članu da sumnja da su odluke donešene iz osobnih
interesa i zbog zakulisnih igara.
IO KoHOM-a ponavljam, do sada još nije jasno dalo do znanja zašto
su se ugovori potpisali, zašto se odustalo od prisile da nas
zdravstvena administracija konačno prihvati kao istinske ugovorne
partnere.
Stoga je sasvim razumljiv zahtjev članova splitske podružnice
(kojima nitko ne može osporiti da su učinili puno u borbi za
dobrobit svih liječnika obiteljske medicine) za izglasavanjem
nepovjerenja IO KoHOM-a jer se osjećaju izdanim i prevarenim a ne
zbog navodne želje vlašću (nad kim??)
Pitanje je što je IO KoHOMa do sada napravio i što će napraviti da
se prevlada očiglednu polarizaciju u KoHOM-u, nadam se da ćemo
odgovor dobiti na skupštini u Šibeniku.

Uputnice sim, uputnice tam

Novi način upućivanja i uvođenje nove revolucionarne slovarice sa
slovima i brojkama, vidim po reakcijama nekih liječnika je odličan,
nešto što smo čekali godinama, konačno će oni u SKZ-u vidjeti
svoga boga.
Dajte ljudi,  "budimo realni". Ova najnovija izmišljotina nije
napravljena da bi nama olakšala svakodnevan rad, već da bi
bolnicama izbila adut iz ruke (novce iz blagajne). Sama ideja je
debilna, nešto kao, kako bi ovdje dolje rekli  "gašenjem požara
pišanjem"
Dakle "sanirali" smo bolnice s 5 milijardi, prepolovili smo im cijene
rada i usluga, stavili naše ljude da vode bolnice, ali vidi vraga i
dalje se ništa nije promijenilo, i dalje nema novaca. Ajmo im onda
uzeti uputnice. Tko je najbolji u razredu?, ti mali LOM-e, nedaj im
taj papir, pa makar te tukli štapom po leđima i vidio svih 5
zvjezdica... evo ti parsto kuna, i daj ne plazi više jezik, vidiš
kako to izgledaš.
Naravno sad se isčuđavamo kako to ne funkcionira, pacijenti viču
na nas i našu "pismenost" (eto, neznamo ni 3 slova napisati kako
triba), žalimo se kako "šalteruše" i dalje diktiraju način
upučivanja i određuju slovo a bogme i brojku na uputnici.
O da, mi imamo mejl adresu za pritužbe, nećeš majci više, doći
će moj tata i biće pec pec po rukama. Naravno da će se to
rješavati u hodu, evo hodamo već godinama, jedino nismo primjetili
da smo istom mjestu.
Dragi moji utjecaj HZZO-a na bolnice prestaje nakon prelaska ulaznih
vrata, niti jedna "šalteruša" nije kažnjena, niti jedan
konzilijarac nije izgubio kunu zbog nepisanja uputnica. Kažnjavaju
se bolnice?, pa da, jedino smo zaboravili da te kazne plaćamo mi, a
bojim se da će nastaviti i naša djeca...
Dodaću samo genijalni citat od kolege Tea: "Potpuno je jasno, da
naš zdravstveni sustav funkcionira na principu različitih kriterija
za pojedine skupine. Također je potpuno jasno, da s takvim
kriterijima zdravstveni sustav ne može opstati."

Hipokratu smo se obećali

Akcija kako loviti male miševe, pardon LOM-ove, kodnog imena
"Hipokrat" je naravno najsvjetliji primjer borbe protiv korupcije
protiv te gamadi.
Danas je jasno da ta sramotna i pompozno nazvana akcija (znaju li oni
uopće tko je Hipokrat?) nije usmjerena u borbu protiv korupcije,
nego tipična politička  i policijska akcija kako bi se
disciplinirali LOM-ovi. Na žalost sada se može reći da im je to
uspjelo, o "Hipokratu" se među LOM-ovim govori s dozom straha,
nelagode, neki i sa zluradošću.
Prema sadašnjim neslužbenim podacima akcije obuhvaćeno i
"privedeno" oko 800 kriminalaca, pardon LOM-ova, navodno su pale i
prve nagodbe (vraćaj bonove što si ih popapao, daj još 60000 kn, i
za žuntu još nekoliko mjeseci uvjetne kazne... i budi sretan, nismo
ti oduzeli dozvolu za rad!)
Zadnjih dana se na listi postavlja pitanje da li smo svi mi mogli
napraviti više, pomoći kolegama koji su se našli u poziciji da
svojim poštenim radom i držeći se Pravilnika o etičkom
oglašavanju  preko noći postani kriminalci (naravno da ima onih
budaletina koje su sigurno radili protuzakonite stvari i njih mi nije
ža i neka im daju najveću kaznu!)
Vjerujem da smo trebali puno više napraviti, da smo čak i morali,
jer je jasno da je akcija političke naravi. S druge strane koliko je
osumnjičenih kolega tražilo tako nešto, kako je moguće da se njih
800 nije pokušalo samoorganizirati i oduprijeti tom teroru...
Iskreno mi je žao osumnjičenih kolega, razumijem njihov strah, i
mislim da bi na skupštini svakako trebali raspravljati i o ovom.
(U insinuacije da su neki članovi IO potpisali ugovor baš zbog ove
akcije ne želim vjerovati i molim da se ne šire te lažne objede!)

E(j) doktore klikni me

Samo ću se kratko osvrnuti na neka zbivanja vezana za odnose s
programerima, ljutnju određenih kolega kako više ne žele
surađivati s nama, našu uvrijeđenost na takav njihov odnos.
Svoju ordinaciju sam informatizirao i uveo elektronski karton 2000
godine. (tada je to bilo nezakonito, HZZO nije primao isprintana
izvješća), razlog je bio naravno količina potpuno besmislenih
podataka koji su se morali obrađivati a ne želja za poboljšanjem
rada s pacijentima, smanjenje potrošnje i poboljšanje zdravstvenih
standarda. Danas 13 godina kasnije nije se ništa promijenilo, samo
pojačavam hardver, siječem stabla za papir, mješam tintu i
nesmiljeno klikam.
Bio sam protiv uvođenja elektronskog slanja recepata na način kako
je to krenulo,  (a i danas sam mišljenja da mi to usporava rad i
povećava potrošnju lijekova). Nisam poslao niti jednu elektronsku
uputnicu, nekoliko pokušaja je završilo fjaskom pa sam odustao.
Nedavno je moj programer promijenio način pisanja i slanja uputnica
(obvezno probno slanje na cezih) što me dodatno dekoncetrira u radu
i usporilo rad, skratilo vrijeme rada s pacijentima.  Razdvajanje
lijekova na jeftina i jeftinija sam lako prihvatio jer na cijenu
nisam nikad obraćao neku naročitu pažnju (svejedno sam u 2012.
uštedio HZZO 300 000 kn... nisu rekli ni hvala :))
U zadnjih pola godine napravio sam negdje oko 25 nadogradnji! Niti
jedna mi nije olakšala posao, iza svake je došao neki novi klik,
novi besmisleni podatak koji sam morao evidentrati. Dakle, taj rad
najbolje opisuje izrazom "kliktajuća medicina".
S programerom ima odličan odnos, isti program uotrebljavam od prvog
dana i na moj upit čemu sve to, što me gnjavi s tim izmjenama,
odgovor je glasio: "dragi moj to traži HZZO, ne možemo im se
oduprijeti, pokušavam ublažiti njihove najčeše nelogične
zahtjeve i prilagodit program vama, ali bojim se da više nemam
prostora",
Opet pitanje čemu sve to, što smo napravili da promijenimo to
besmisleno klikanje, jesmo li dovoljno jasno rekli da e-zdravstvo
nije napredak za nikoga osim za E-riksona?
Dakle miša u ruke i u borbu protiv mišje groznice!

Dragi moji neću više (slažem se i ovo je previše), ali imali bi
još puno toga pričati i raspravljati o drugim prevažnim stvarima
(npr. novi Zakon o zdravstvenoj zaštiti koji je katastrofalan za nas
koncesionare, a prošao potpuno nezapaženo)

Vidimo se u Šibeniku, molim za toleranciju i uvažavanje tuđeg
mišljenja :))

Vinko

   Moj Telekom Portal - brzo i jednostavno administrirajte sve Vase HT
usluge    na http://moj.hrvatskitelekom.hr