[cfinformatica-grup] Re: Proposta, no posem cap nota.

  • From: Ermengol Bota <ermengol@xxxxxxxxx>
  • To: cfinformatica-grup@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sat, 11 May 2013 01:59:32 +0200

El mail de resposta és un pel llarg però el resum és:
- Algú sap de canals "virtuals" de coordinació sobre aquest tema?
- Poseu / proposeu coses CONCRETES que haurien de ser diferents a les
actuals lleis / borradors a https://pad.riseup.net/p/ense Coses que us
permetrien dir "Accepto fer vaga indefinida fins que no aconseguim XXXX"

I responc un pel més detalladament :-)

El 10 de maig de 2013 13.08, Jordi Gil Simon <gilsimjo@xxxxxxxxx> ha escrit:

> Una cosa, des de un foro a una llista de correu difícilment mobilitzarem,
> si creieu que les coses estan malament, (que ho estan), aneu a les
> assemblees de zona, aneu a les coordinacions d'interzones, i si sou
> interins aneu a les assemblees d'interins.

Jo tinc l'excusa de sempre, que no em va bé per logistica famíliar, però
també crec que una llista de correu pot servir per començar / avançar /
refinar un treball sense haver d'anar amunt i avall...

No he assistit a cap assemblea d'interins, i crec que difícilment hi podré
assistir en breu, però mentre la logística personal no millori intento
trobar altres formes de col·laboració.

Realment fins ara tampoc havia buscat gaire i ara he aprofitat per
apuntar-me al grup de FB d'Assemblea Groga (per cert, pq. nassos és un grup
tancat???)
https://www.facebook.com/groups/450324661659546/

També vaig mirar fa un temps lo dels docents precaris
http://docentsprecaries.wordpress.com/
però a part del blog, on publiquen els avisos no vaig trobar cap canal de
comunicació (els fòrums estan morts des de l'estiu del 2012)

Si sabeu de més canals de coordinació / treball sobre el tema els miraré
amb atenció.

També dono voltes a les altres propostes que heu fet, però el meu cervellet
està a les últimes a aquestes hores :-)

I discrepo una mica de'n Sergi Argelés (que no sé si llegirà fins aquí :-D)
però crec que qualsevol mesura de pressió passa per afectar a terceres
persones, i gairebé segur en primera instància als alumnes.... qualsevol
cosa que fem consistirà en modificar alguna cosa del que fem els
professors, i en principi el 100% del que fem està dedicat a ells...altra
cosa és en quin grau o com els pot implicar...
* No posar notes -> problemes de matricula...
* Notes 10 per a tothom -> problemes d'accés a la universitat per exemple,
i en  la política de beques.
* Vaga -> retallem els curriculums que ensenyem....
* No signar actes -> Aquesta no sé si tindria cap repercussió pràctica... a
efectes legals algú podria invalidar les notes suposo, però si les notes
estan al SAGA, i la secretaria del centre treu el butlletins o certificats
....que l'acta tingui un gargot o no, no afectaria a ningú.

Per cert, que tal i com ha recordat en Jose M. a part de la mesura de
pressió (vaga, notes o llufes de colors, és indiferent), una cosa que
m'agradaria és el que el motiu de la lluita fos en possitu i molt clar, i
no en negatiu i difús. No he  trobat un document que digui  "10 coses
concretes que s'haurien de fer diferent", normalment llegeixo "No a la Llei
XXX", "No al decret XXXX", "No als amiguismes", "No a la privatització",
"No a ...." i jo això ho veig molt poc concret.

Per que no diem el que volem enlloc del que no volem? :-D
https://pad.riseup.net/p/ense

Alguns, pocs :-), i heu fet ampliacions, i almenys per a mi és un punt molt
important saber que reclamo.
Per exemple dos heu comentat que el tema de la valoració / meritació
objectiva del professorat és un tema important, i en canvi no he vist mai
cap sindicat que en parli. Per què no intentem estirar per aquí per exemple?
O també s'hi comenta el tema de la democratització, pq. no ho concretem?

Que un consell escolar (amb alguns alumnes que no saben ben bé que hi fan,
amb alguns professors que hi són per què algú hi havia de ser, i un pares
que hi són per tres quarts del mateix) tingui molta potestat
tampoc m'acaba de convencer gaire... però segurament això és millor que
res, i tot  és parlar-ho i millorar-ho.

Per qui no sàpiga qui son, passo l'enllaç a la web del lobby que ha pactat
> d'amagat de tota la comunitat educativa i dels sindicats el decret de
> plantilles, http://axia.cat/qui-som/ aquest lobby agrupa els directius,
> que no directors, (així els agrada dir-se a ells), de centres que porten
> més de 30 anys dirigint el seu centre i que no tenen fama de se molt
> "democràtics" als seus centres.
>
> Aquesta gent porta definint les polítiques d'educació a Catalunya des de
> fa 7 anys.

He mirat la web, i dec ser molt "pardillo" pq. no em diu res... jo crec que
no tots som iguals com a profes, (de la mateixa o de diverses materies) o
no tots som iguals fent tasques de coordinació o no tots tenim les mateixes
dots per parlar amb els pares o amb la pròpia administració.

Altra cosa és quin poder ha de tenir la direcció, però al meu entendre (i
pel que he vist en diversos centres) per exemple hi ha caps d'estudi que
saben quadrar els horaris gairebé fins al miracle i altres que "no se'n
surten igual de bé"...

En aquesta llista els professors d'informàtica ens exposem problemes o
solucions per mirar de millorar entre tots, entenc que hi hagi gent que
faci el mateix amb els problemes del cap d'estudi o del director...així
d'entrada no ho veig malament, però tampoc dic que m'agradi la frase que
dius d'"Aquesta gent porta definint les polítiques d'educació a Catalunya
des de fa 7 anys"!!!...

I no estic parlant de que m'agradi una escola jerarquitzada  però entre una
organització 100% jeràrquica i una de 100% horitzontal, hi ha diversos
punts intermitjos com poden ser especialitzacions o altres....

Però ja s'està fent tard, i me n'estic anant per les branques!!!! poso un
resum a dalt, i bona nit que no havia dit res fins ara en aquest fil pq.
havia estat bastant engalipandriat!!

Apali, vagi bé!

--
* Ermengol *
* Els ordinadors no resolen problemes, *