[smartdoctor] Re: Mantra 1:4 u 1:1.8

  • From: Zrinko Karlović <zrinko.karlovic@xxxxxxxxx>
  • To: smartdoctor@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 12 Jan 2012 04:08:18 +0100

Evo opet Irena savršeno upotpunjuje podacima, analizama, konkretnim hladnim
brojkama...

Samo, moramo reći da je taj sustav pregleda i posjeta jako, jako star.  I
nikad nam nije smetao.  Jer mi znamo što radimo, znali smo i nekad što
radimo, samo tada je bio stav u društvu da to vrijedi i bilo je sasvim
nevažno što će pisati dok se znalo da naš rad funkcionira, ne kroz brojke
čiji se kriterij mijenja po bojama neke knjige nego kroz ukupni učinak,
ukupne rezultate i zadovoljstvo svih strana u zdravstvenim procesima.

I nije to stvar mi MCSa ni Vegasofta, pa ni LPa ili MD2000, svi su oni
jasno razlikovali preglede i posjete, i to nije bilo bitno jer su i
nepregledske posjete definirane svojim uslugama, pa ako je netko dobio
savjet (97420) dobio ga je od liječnika, ako je usluga previjanje to je
previjanje ordinirao liječnik (a koliko ga kvalitetno vodi ionako se ne
vidi u uslugama pisao se to 11012 ili 81910 ili bilo koja šifra, jer netko
može dvaput tjedno pogledati ranu i dati konstruktivan savjet sestri i
otići raditi svoj posao dok ona premata, a drugi može svaki dan stajati
kraj nje i vrtjeti palcima pa opet od toga pacijentu neće biti ništa
bolje).  Problem je samo općeg stava prema PZZ, problem je interpretacije
tih brojki prema dnevnim potrebama, kad se nešto pod svaku cijenu želi
dokazati.  A ako netko baš želi dokazati kako PZZ ništa ne radi nego samo
pobire goleme glavarine, onda je jasno da se iz gomile brojki koje im
svakodnevno šaljemo uvijek, ali baš uvijek i baš svakome može naći neka
brojka koja će izvađena izvan konteksta poslužiti onome što se zlonamjerno,
tendenciozno želi dokazati.  Pogotovo ako se pustilo da se brojke gomilaju
godinama po istim kriterijima koji tada nisu bili bitni, a onda se izvlače
kao krunski dokaz.

Ja se inače slažem sa službenim načinom obračunavanja da se pisanje
recepata, doznaka, pa i savjeti ne broje u preglede.  Ali onda *predlažem -
ma što predlažem, zahtijevam* (samo ne znam kome) da se taj kriterij uvede
i kod kliničara.  Pa *da onda ne bude pregled* kad nepokretnom (ili iz bilo
kojeg razloga odsutnom) pacijentu dijabetolog određuje dozu inzulina na
temelju doma mjerenih profila koje donese član obitelji, da ne bude pregled
kad psihijatar heteroanamnestički produži ili promijeni terapiju, da ne
bude pregled kad fizijatar napiše šifre za fizikalnu terapiju u kući na
temelju statusa kojeg je evidentirao dok je pacijent tjedan-dva ranije
ležao u bolnici, da ne bude pregled kad kardiolog ili transfuziolog pogleda
pV/INR i korigira dozu, nerijetko preko telefona, da ne bude pregled kad
operater provjeri placet anesteziologa i odredi datum operacije... sad mi
se ne da dalje nabrajati...

Ako isključimo sve ovakve preglede - nemoguće je dokazati koliko se još
"pregleda" evidentira samo na pitanje kako ste - mislim da će se omjer
odjednom opasno zaljuljati.  Zapravo, toliko opasno da su izgledi za
ispunjenje ovih mojih zahtjeva jednaki izgledima da se donese prava,
poštena košarica usluga.

Zrinko