[smartdoctor] Re: NOVI LIST 11-01-2012

  • From: Zrinko Karlović <zrinko.karlovic@xxxxxxxxx>
  • To: smartdoctor@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 12 Jan 2012 03:30:52 +0100

Da, ali ne zaboravite da smo mi koncesionari i mi smo na to pristali.  Kako
i ministar kaže, prije desetljeće i pol prisilno su nas otjerali u
privatnike, no protiv koncesija smo u početku još i dizali glas, a onda kad
smo pukli na participacijama i izblamirali se s aneksima ostalo smo
provodili dobrovoljno, po principu smanjivanja štete koliko se može kad se
već mora.

I svi smo predavali molbe za koncesiju, nitko nam nije došao u ambulante i
dao gotovo rješenje.  Ne samo to, neke su županije bile nestrpljive i
jadikovale što se kod njih koncesije tako sporo uvode.  U nekim županijama
bilo je čak ozbiljnih protesta što svi nisu mogli otići u koncesiju - to
je, gledano iz položaja ranih kohomovaca, kao da se netko borio da počne
naplaćivati participaciju, pisao zamolbe za cezihizaciju i protestirao što
mu se glavarina ne obračunava 60+20+20.

Pa kad smo svi tako dragovoljno ušli u koncesije, znači da nam odgovaraju,
a kako smo znali da su one čista kapitalistička profitabilnotržišna
kategorija, nemamo se zašto čuditi što i sadašnji ministar (koji ni osobno
ni stranački nije za naš ulazak u koncesije odgovoran) prema nama istupa
kao prema privatnicima na tržištu -  mi imamo prostore i opremu jer smo to
kao koncesionari dužni imati; dapače, ako je nemamo ne samo da nam nije
dužan nabaviti je, nego nas s punim pravom može i kazniti što to još nismo
učinili.

A što se tiče njegove retorike oko našeg (ne)rada, oko naše
(ne)učinkovitosti, to može iznenaditi samo one vrlo kratkog pamćenja (ma
nemojte reći da ima takvih među nama...!), koji su zaboravili njegovo TV
sučeljavanje sa bivšim ministrom u ranim danima reforme u gmizanju, kad su
se oštro sukobili oko svih točaka osim jedne: lijenosti i
nezainteresiranosti preplaćene i razmažene obiteljske medicine - oko toga
je bio postignut konsenzus jer je i Lady A tražila da obiteljski liječnici
napokon nešto počnu raditi da se rasterete jadni bolnički djelatnici, a i
predsjednik Komore je isto tako apelirao na ministra da iskoristi priliku i
reformom napokon uvede red u to neradničko gnijezdo (nije doslovni citat).