[smartdoctor] Re: Mantra 1:4 u 1:1.8

  • From: Marijana Panijan Romić <marijanaromic@xxxxxxxxxxx>
  • To: LISTA KOHOM <smartdoctor@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 12 Jan 2012 08:03:31 +0100

Zrinko, kao i uvijek IN MEDIAS RES! Ali to što si napisao znamo mi iz PZZ-a, a
kako to proslijediti dalje u HZZO ili ministarstvu, pa da i njihove preglede
počne ministar analizirati...., pozdrav, Marijana
 Date: Thu, 12 Jan 2012 04:08:18 +0100
Subject: [smartdoctor] Re: Mantra 1:4 u 1:1.8
From: zrinko.karlovic@xxxxxxxxx
To: smartdoctor@xxxxxxxxxxxxx

Evo opet Irena savršeno upotpunjuje podacima, analizama, konkretnim hladnim
brojkama...

Samo, moramo reći da je taj sustav pregleda i posjeta jako, jako star.  I nikad
nam nije smetao.  Jer mi znamo što radimo, znali smo i nekad što radimo, samo
tada je bio stav u društvu da to vrijedi i bilo je sasvim nevažno što će pisati
dok se znalo da naš rad funkcionira, ne kroz brojke čiji se kriterij mijenja po
bojama neke knjige nego kroz ukupni učinak, ukupne rezultate i zadovoljstvo
svih strana u zdravstvenim procesima.

I nije to stvar mi MCSa ni Vegasofta, pa ni LPa ili MD2000, svi su oni jasno
razlikovali preglede i posjete, i to nije bilo bitno jer su i nepregledske
posjete definirane svojim uslugama, pa ako je netko dobio savjet (97420) dobio
ga je od liječnika, ako je usluga previjanje to je previjanje ordinirao
liječnik (a koliko ga kvalitetno vodi ionako se ne vidi u uslugama pisao se to
11012 ili 81910 ili bilo koja šifra, jer netko može dvaput tjedno pogledati
ranu i dati konstruktivan savjet sestri i otići raditi svoj posao dok ona
premata, a drugi može svaki dan stajati kraj nje i vrtjeti palcima pa opet od
toga pacijentu neće biti ništa bolje).  Problem je samo općeg stava prema PZZ,
problem je interpretacije tih brojki prema dnevnim potrebama, kad se nešto pod
svaku cijenu želi dokazati.  A ako netko baš želi dokazati kako PZZ ništa ne
radi nego samo pobire goleme glavarine, onda je jasno da se iz gomile brojki
koje im svakodnevno šaljemo uvijek, ali baš uvijek i baš svakome mož
 e naći neka brojka koja će izvađena izvan konteksta poslužiti onome što se
zlonamjerno, tendenciozno želi dokazati.  Pogotovo ako se pustilo da se brojke
gomilaju godinama po istim kriterijima koji tada nisu bili bitni, a onda se
izvlače kao krunski dokaz.

Ja se inače slažem sa službenim načinom obračunavanja da se pisanje recepata,
doznaka, pa i savjeti ne broje u preglede.  Ali onda predlažem - ma što
predlažem, zahtijevam (samo ne znam kome) da se taj kriterij uvede i kod
kliničara.  Pa da onda ne bude pregled kad nepokretnom (ili iz bilo kojeg
razloga odsutnom) pacijentu dijabetolog određuje dozu inzulina na temelju doma
mjerenih profila koje donese član obitelji, da ne bude pregled kad psihijatar
heteroanamnestički produži ili promijeni terapiju, da ne bude pregled kad
fizijatar napiše šifre za fizikalnu terapiju u kući na temelju statusa kojeg je
evidentirao dok je pacijent tjedan-dva ranije ležao u bolnici, da ne bude
pregled kad kardiolog ili transfuziolog pogleda pV/INR i korigira dozu,
nerijetko preko telefona, da ne bude pregled kad operater provjeri placet
anesteziologa i odredi datum operacije... sad mi se ne da dalje nabrajati...

Ako isključimo sve ovakve preglede - nemoguće je dokazati koliko se još
"pregleda" evidentira samo na pitanje kako ste - mislim da će se omjer odjednom
opasno zaljuljati.  Zapravo, toliko opasno da su izgledi za ispunjenje ovih
mojih zahtjeva jednaki izgledima da se donese prava, poštena košarica usluga.

Zrinko

Dana 11. siječnja 2012. 22:46  <itomic@xxxxxxxxxxxx> je napisao/la:

"Statistika naša dika - što poželiš to naslika " ... jedan bećarac za naše
Slavonke i Slavonce - kao uvod..
Kaže Zrinko da ne bismo trebali javno priznat da smo kao krivotvorili
podatke .. slažem se.. i kao dijete sam prestala vjerovati u onu "tko prizna
pola mu se prašta" jerbo je kod moje mame vrijedila ona pravo iskrena " tko
prizna - dobit će po tamburi " - stoga ništa ne priznajem :-) .. no to me nije
spriječilo da malo proaktam ima li negdje drugdje krivotvorenja i
manipulacije... Jer naradim se svaki dan ko crnac , a statistika stalno
pokazuje
da sam neradnik ??? i nekaj mi tu ne štima nikako ...
Kako me jAAAako muči i smeta mantra 1,8/ 1 odoh baciti pogled na vlastiti
godišnje izvješće za 2011. ( uskoro će pristići reminder iz HZJZa ionako) i
vidim da mi je omjer ( prema onome kako je u pc-generiranom izvješću) otprilike
1,9/1 - - počela zdvajati nad vlastitim auditom ... no kako si sama  laskam
da sam jedna fajn vrijedna i pametna doktorica ODLUČIH  DA TO TAK
NEMRE BIT!!! ..bacih pogled još jednom....
Pa krenem
A. posjet/pregled :
pa piše da sam tijekom 2011. imala 12263 posjeta ( što
znači da je moju ordinaciju u 2011. pohodio ili kontaktirao svaki moj pacijent
(
imam ih cca 1500) PROSJEČNO  8x )  ali od toga samo
7194 pregleda ( jerbo pc računa u preglede
samo ono što je pod šiframa 11011,11012,11013, 11014  - VAljda i
sistematske dojenčadi i male djece...) sve ostalo se kao računa da
samnom neradnicom gotovansko glavarinskom tajkunskom nije imalo
veze ( injekcije,previjanja,savjetovanja o prehrani, telefonska
davljenja, pisanje rp i up po narudžbi " želje i pozdravi" koje rješavamo MI
dr.med. na kraju radnog dana ili usput..., potvrde silne, upisi u registre
silne.. ) sve se to računa ( heeej - razlika od 5069
usluga)  da je obavila sestra ili valjda administrator kojeg nemam... ili
ne znam tko - a jasno piše u HZJZ uputama za ispunjavanje
stat.izvješća :
III RAD
A POSJETI:
Pod posjetom se podrazumijeva svaki kontakt korisnika sa
zdravstvenim
djelatnikom, bilo u ordinaciji, bilo u kući korisnika, zbog pregleda,
pisanja
recepata i uputnica, prematanja rana, injekcije ili sl.
B PREGLEDI:
Pod pregledom se podrazumijeva kontakt korisnika s doktorom
medicine u
ordinaciji ili u kući bolesnika (ili na drugom mjestu), pri čemu doktor
utvrđuje ili
prati zdravstveno stanje korisnika te provodi dijagnostičke i
ostale postupke.
1. U ORDINACIJI: Upisuje se broj pregleda obavljenih u ordinaciji
(razvrstano po
dobnim skupinama).
2. U KUĆI BOLESNIKA: Upisuje se broj pregleda obavljenih u kući
bolesnika
(razvrstano prema dobnim skupinama).

Kako kod mene NIŠTA ne prolazi BEZ MENE ( control freak-iću -  tepa mi
moj muž)  - nema previjanja na koje ne bacim oko, nema RP ili  UP koje
ne prođu kroz moje ruke( moj pc) , nema tel. savjeta kojeg ja ne dam sama ( a
ne
tamo neki govorni automat)- kad pacijent ( kao onaj debeljko iz Milinovićevog
spota ) zove dal mu je stigao PV/INR i kad mu iztitriram Martefarin - TO
JE MOJA USLUGA, TO JE MOJA KONZULTACIJA ( mada nije pregled onaj
vulgarni sa pipkanjem i štipkanjem!!!!)  A u
izvješću  stoji da je gotovo pola mojih usluga NETKO
DRUGI  obavio umjesto mene !!!!! TKO ???
No way!!!

B UPUĆIVANJE
Pa daje HZJZ uputu :
U ovu se rubriku upisuje broj upućivanja na:
1. RAZVRSTAVANJE DJECE: Upućuje se u slučaju kada je potrebno odrediti
vrstu
i stupanj ometenosti djeteta u psihofizičkom razvoju, a u svrhu
ostvarivanja
prava iz socijalne skrbi (upisuje se broj djece).
2. INVALIDSKU KOMISIJU: Upisuje se broj osoba upućenih na
postupak
utvrđivanja invalidnosti.
3. SPECIJALISTIČKI PREGLED: Upisuje se broj ispunjenih uputnica
za
specijalističko-konzilijarne preglede, razvrstan po dobnim
skupinama. U ovu
se rubriku ne upisuju uputnice izdane za laboratorijske i
ostale
dijagnostičke pretrage i terapiju (fizikalna
terapija).

I ja sad gledam svoje upuČivalačke navade specijalistima i opet se
zabezeknem : ukupno sam u 2011. izdala 3916 uputnica ( crvenih) od čega 2114 A
up , B - 229, C- 1287 D - 286 - A TAMO u godišnjem izvješću za HZJZ mi piše da
sam uputila na SPECIJALISTIČKI PREGLED - 3643 x - malo virnem
bolje i shvatim da u izvješću zbrajaju sve crvene uputnice ( osim B) - I to ne
baš precizno !- znači kad svog dijabetičara uputim na HBA1C , albuminuriju
TO JE UPUĆIVANJE NA SPEC. PREGLED - MA NEMOJ !!!

I KAD SADA TAKO POGLEDAM TO MOJE IZVJEŠĆE : ne štima mi
nit brojnik nit nazivnik : kao pregledala 7194 x( u startu mi ukralo 5069 u
brojniku) a poslala specijalisti 3645 x ( tui mi pak natovarilo i dg i
terapijske up - C i d) - I TU SAM ( PO IZVJEŠĆU)   NA
1,9/1  ..
NO CHANCE !!!  .. ja ću ovako - pregleda  12000
, spec uputnica 2114 pa sam na 1/ 5.6  - ti vrapca - bolje
nego u Velikoj Gorici prije 20 godina !!! ( samo da Ministra podsjetim na doba
bezbrižne mladosti - u dobi smo oboje kad smo laudiatori  prošlih vremena )
I KAD još pogledam da je u 2011. samo na fizijatre ( prvi i kontrolni pregled
uz
AFT otišlo 344 uputnice, na pregled oftalmologa za propisivanje očala čak 100ak
uputnica - još sam bolja...
Ove ću  siječnja s guštom SAMA rukom u 2 primjerka ispuniti
onu plahtu za HZJZ - prema uputama iz samog HZJZ !!!!
http://www.hzjz.hr/publikacije/upute_plava_99.pdf

Kad se već bećari - onda i ja imam pravo na svoj bećarac ! Slikat ću
vlastitu  sliku ! I - ju - ju!

i netko može reći da je Vegasoft sve zabrljao - NO
WAY -ONI su informatičari- matematičari  i njima je netko
morao/trebao dao uputu kako da neke stvari organiziraju u software-u ... ludo
me
zanima TKO ? - i odgovor treba biti ime i prezime a ne tamo
neka kratica.
A kad TKO( IME, PREZIME,
OIB)  prizna svoje grijehe - priznat ću i ja svoje - pa
neka bude po ( svakoj) tamburi !
I - JU - JUUU!
pozz
Irena TV