[SKRIVA] Re: Avatar...och samerna

  • From: "Zenzat" <zenzat@xxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 7 Dec 2013 18:00:30 +0100

Ahrvid:
Rätten att kritisera religion (vilket religiösa iofs kallar "hädelse") ingår
i yttrandefriheten och skall försvaras.

Jag kom att tänka på en tidigare biskop i Stockholm (Ingvar Ström) som sa
att det bara är den som tror på Gud som kan häda.
Och G.K. Chesteron (han med fader Brown) sa något liknande när han yttrade
något i stil med" "Försök att häda Oden och Tor så  får du se";
mao: svårt att häda sånt som ingen längre tror på.
Bertil

zenzat.wordpress.com

Zen Zat AB
Västra Alstads Byaväg 92