Re: Test på NGC891

  • From: "Torben Taustrup" <ttau@xxxxxxxxxx>
  • To: <astrolist@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 16 Oct 2010 12:57:09 +0200

Ok Jens - så er vi enige. I realiteten betyder det, at man
med en lasercollimator ikke kan lave en perfekt kollimering,
men at man først har gennemført nogle mekaniske
opmålinger/justeringer omkring okularudtrækkets orientering
samt sekundærspejlets placering i tubus og dets placering i
forhold til okularudtrækket.

Registrerede du i øvrigt mine spørgsmål vedr. dine
kometoptagelser? Jeg er lidt nysgerrig efter at høre, hvor
svage stjerner du kan guide på med din 6" - f/8.