Re: Test på NGC891

  • From: "Torben Taustrup" <ttau@xxxxxxxxxx>
  • To: <astrolist@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 12 Oct 2010 22:38:08 +0200

Hej Mogens

Tak for kommentarerne.
Du hentyder nok til funktionen som betegnes "hysterese"?
Den har vi rodet en del med, men jeg synes ikke, at en
ændret indstilling har haft nogen synlig effekt. Det kunne
være interessant at høre, hvilke erfaringer andre har med
denne indstilling - vi bruger PHD-guide:
http://www.stark-labs.com/phdguiding.html

Det er et ganske udmærket program, for det kan selv finde ud
af det hele - både hvordan akserne vender, og hvordan
teleskopet reagerer på korrektioner.
Man kan endvidere følge guidingen via en korrektionskurve
som udlæses - vi er dog ikke helt opdaterede på, hvordan
kurven skal forståes - og hvad middelværdien som den angiver
egentlig står for.
Vi lavede forresten nogle optagelser af komet Hartley den
anden. Det gik egentlig ganske fint så længe vi guidede på
stjerner, men kometkernen var så svag, at man for at se den
skulle eksponere 5 sekunder med guidekameraet - og det
fungerede bare slet ikke. Vi har da et par billeder af
kometen - den er ret kedelig. Den blev da ikke så kraftig,
som der var lagt op til - vel?

mvh
Torben