Re: Test på NGC891

  • From: "Torben Taustrup" <ttau@xxxxxxxxxx>
  • To: <astrolist@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 13 Oct 2010 22:42:07 +0200

Hej Viggo

Tak for kommentarerne. Det er godt nok en lille guidekikkert
:) - fidusen er selvfølgelig, at den ikke vejer så meget, og
derfor kan man håbe på, at problemet med feltglidning bliver
mindre.
Jeg kommer faktisk til at tænke på, om vi ikke med success
kan bruge den lille 50 mm fl. 540 mm Zeiss sigtekikkert til
guiding? Man kunne så fjerne SkyWatcher og kontravægt. Hvad
mener du Flemming?

Off axis guiding er selvfølgelig den metode, som sikrer de
længste eksponeringstider med det bedste resultat.

mvh
Torben