SV: Test på NGC891

  • From: "Jens Jacobsen" <skaar@xxxxxxxxxxxxx>
  • To: <astrolist@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 16 Oct 2010 16:20:58 +0200

Hej Torben.

Det med mekanikken er nemlig rigtigt ;-) Det kan man jo selv erfare. Og
en f/3.5 stiller helt vilde krav til præcis opjustering, har jeg
erfaret. En f/4 er langt lettere at tumle.

Guiding med 6"eren. Tja, stjernerne f.eks i trapezet er fine ved 0,2
sekunders integration, og kometkerner går fint.

Mvh
Jens