SV: Test på NGC891

  • From: "Jens Jacobsen" <skaar@xxxxxxxxxxxxx>
  • To: <astrolist@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 14 Oct 2010 22:25:16 +0200

Hej Torben.

Jeg har med interesse fulgt jeres arbejde med guiding.

Her er et eksempel, Komet Hartley fra i lørdags, optaget med 2000 mm
brændvidde, og styret med Mel Bartels.

http://www.egeskovobs.dk/jpeg/komet-hartley-101010.jpg

Jeg er rimeligt godt tilfreds med resultatet, der er brugt 2 minutter
subs i grønt til stacken. Desværre flyttede kometen sig så hurtigt at
mere end 1 minut ikke blev godt.

Her er et RGB billede med 1 minut i hver kanal, samlet om det grønne
billede.

http://www.egeskovobs.dk/jpeg/komet-hartley-101010.jpg

Jeg mener sagtens at Mel Bartels kan guide med et Qcam og ret lang
brændvidde. Jeg bruger en 6" f/8 refraktor som guideteleskop.

Mvh
Jens