[SKRIVA] Re: Linda Skugge osv.

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 29 Sep 2011 23:35:39 +0200

From: mikkeschiren@xxxxxxxxx
> "För mig syns Wikipedia brista i encyclopedisk kompetens". Nämen, det
> förväntade jag mig inte från mannen som hellre litar på vad som står i
> Wikipedia istället för officiell information från organisationer som
> det handlar om
Jag tror du försöker syfta på den helt idiotiska "debatten" om USA:s
centralbank, där jag har för mig att jag gav länk till både Wikipedia och andra
källor. Än se'n?
Jag tycker du skall lära dig litet om kategorisering. Att t ex skilja på
"aldrig", "ibland" och "alltid", eller "inget", "något" och "allt". Ordet
"brista" pekar på mittenkategorin: Wikipedia har brister. Det säger inte att W
"aldrig" har rätt, ej heller att W:s innehåll är "inget". Att W har brister
betyder att ibland har det rätt, ibland fel. Än se'n?

--Ahrvid

Ps. I övrigt är det nyttigt att se skeptiskt på "officiell" information från
organisationer. Sådan brukar vara mycket mer tillrättalagd än Wikipedia (som
dock också har brister).

(skriva-request@xxxxxxxxxxxxx, subj: subscribe) / Om Ahrvids novellsamling Mord
på månen: http://www.zenzat.se/zzfaktasi.html C Fuglesang: "stor
förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik framtidsmiljö"! / Läs AE i
nya Vildsint Skymningslandet, årets mest spännande antologi - finns bl a på
SF-Bokhandeln! / YXSKAFTBUD, GE VÅR WCZONMÖ IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07)