[SKRIVA] Re: Linda Skugge osv.

  • From: Anna Svensson <anna.h.svensson@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Mon, 26 Sep 2011 15:06:26 +0200

2011/9/26 Mikke Schirén <mikkeschiren@xxxxxxxxx>
> Hej,
>
> Du debatterar "flumskolan" på sjuttioalet, jag undrade om du hade läst
> nya läroplanen efter som du skrev att skolan nu ska vara för
> individens frihet. Jag undrar om du har läst nya läroplanen, och du
> skickar två mail där du säger att frågan inte är relevant för
> diskussionen. Och svarar inte på den direkta frågan. Jisses. Är det en
> öm tå eller?

Svarar du på de direkta resonemangen när du attackerar Ahrvids brist på svar
som passar dig? Seriöst Mikke, om diskussionen ska kunna bli någorlunda
konstruktiv, droppa den genomskinliga härskartekniken. Folk kommer inte
alltid att debattera på exakt det sätt som passar dig och de kommer inte
alltid att svara ordagrant på exakt de frågor du ställer enligt den mall som
du efterfrågar. Även om de inte diskuterar exakt som du vill så måste du
fortfarande kunna bemöta deras argument på ett konkret och konstruktiv vis.
Från min stol så är det Ahrvid som debatterar konstruktivt och konkret här,
och du som ballar ur och ger dig in på att angripa debatteknik istället för
att bemöta argument. Och FYI, man kan ha koll på vad som händer i skolan
utan att ha läst den senaste läroplanen i sin helhet.

/Anna