[SKRIVA] Re: Solipsism

  • From: Ove Ridé <nitro2k01@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 7 Apr 2009 23:15:38 +0200

2009/4/7 Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>:
>  Men det gjorde jag ju inte. Det var det faktiskt du som gjorde.
Nu vet jag inte vad du svamlar om. I dina mail om Bloggportalen,
Kulturbloggar och Frilandbloggen (Alla egennamn på bloggar) så ändrade
du stavningen till "Blogportalen", "Kulturblogar" och "Frilansblogen"
i titelraden och beskrivningen.
Dessa mail finns att läsa i arkivet:
<//www.freelists.org/post/skriva/Blogportalen-litteratur-skrivande-skrivskolor>
<//www.freelists.org/post/skriva/Kulturblogar>
<//www.freelists.org/post/skriva/Frilansblogen>
Detta förklarar du så här:
>Kallas Frilansblogen. (Jo, jag skriver det alltid med ett "g", som bekant.)
Med det i åtanke är det inte långsökt att gissa att du har
"korrigerat" nitro2k01 till nitro201 enligt någon konstig konvention.
Vad det var som jag "faktiskt gjorde" fortsätter att vara ett mysterium.

>  Det var någon som snattrade om det i *ett fall för två-tre år sedan*. Men
> från någon som skickar falska mail, ändrar URL:er
>och sedan anklagar andra för det, osv, framstår t o m en sådan beskedlighet
>som strunt.
Det har kommit mail från "Anders Lindberg" från samma IP-adress som
din så sent 27 mars i år. Ämnet för diskussionen var "Lilla
Piratförlaget Startas" och alla som har kvar mailen i sitt mailprogram
kan bekräfta detta genom att kolla upp direktivet X-Originating-Ip i
MIME-huvudet.

>  Men de få hade i så fall inget skäl för det. SKRIVA har flyttat flera ggr
> tidigare, och inget annat hände än vad som är brukligt
>vid en listflytt.
Varför blev då så många *de facto* så purkna?
Jo... Flytten skedde i anknytning till en laddad fråga. Många var
trötta på det eviga tjatet om fanfondfusk, och det var av den
anledningen som Hans belade dina inlägg med moderering under en månad.
När du sedan flyttade alla till den nya listan bara så att du skulle
kunna fortsätta prata fanfondfusk så är det självklart att en del blev
upprörda!

>  Sådant går upp och ned. Just nu verkar det gå upp.
Ja så fort det handlar om meta-diskussioner om listan och pseudonymers
vara eller icke vara så finns det alltid något att diskutera. Men när
skedde det att en diskussion om t ex litteratur blomstrade upp så
spontant och passionerat som denna?
Jag hävdar att det inte har hänt på denna lista sedan flytten.

>  ...ingenting.
Näe, för självklart hackade sig någon in på din dator och skickade en
massa falska mail från din IP-adress.

Kan du för övrigt låta bli att citera mellan diskussionstrådar? Det
gör diskussionen svårare att följa.

/Ove

-----BEGIN 2ROT13 MESSAGE-----
Low Bitrate Netlabel: <http://flb.gg8.se/>
Blog:
<http://gameboygenius.8bitcollective.com/>
SKRIVA på Lysator. Ditt Ahrvid-fria alternativ:
Sätt på ett par flipflops, vippa på rumpan
och gör det här till en minnesvärd sommar!
-----END 2ROT13 MESSAGE-----