[SKRIVA] Re: Solipsism

  • From: Ove Ridé <nitro2k01@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 8 Apr 2009 22:50:35 +0200

2009/4/8 Arvid Engholm <jansson.g@xxxxxxxxx>:
>säger att andra har som syfte att vilja kasta skit på sin egen
> lista!
En förvränging av vad jag faktiskt sa. Han (du) vill kasta skit på mig
för att jag står upp för sanningen.

> han är avslöjad som skitspridaren! Bland annat som den som
> har hittat på Olof Bjarnason här på listan
Det där var något nytt. Det finns inga bevis för att jag skulle ha
gjort. (Som t ex loggade IP-adresser) Det finns inget motiv. (Varför
skulle jag låtsas vara en person som väldigt uppenbart existerar "på
riktigt"?) Det finns inget i Olofs inlägg som tyder på att kontot
skulle vara skapat av mig.
Det är ett rent nonsenseargument. Bättre kan du Arvid. (*)
Det där tilltaget är något du tar till för att kunna förlöjliga mina
påpekanden att flera av de adresser som postar på listan är falska och
påhittade av dig, Arvid. (Som sagt, belagt i form av att man kan se
vilken IP-adress ett mail är skickat från)

> ...på listans grundare.
Listans grundare är ju mån om att inte tappa ansiktet och erkänna att
han gjort fel. Det går ett rykte om att Arvid erkände att han hade fel
någon gång förra årtiondet, men det är inte bekräftat. Är man rädd för
att ha fel så gör man vad som helst för att h rätt - även om man inte
har rätt.
Narcissism kallas det visst ibland. Oftast saknas sjukdomsinsikt.

--
/Ove

(*) Jag ser till att stava namn rätt.

-----BEGIN 2ROT13 MESSAGE-----
Low Bitrate Netlabel: <http://flb.gg8.se/>
Blog:
<http://gameboygenius.8bitcollective.com/>
SKRIVA på Lysator. Ditt Ahrvid-fria alternativ:
Sätt på ett par flipflops, vippa på rumpan
och gör det här till en minnesvärd sommar!
-----END 2ROT13 MESSAGE-----