[SKRIVA] Re: Solipsism

  • From: Ove Ridé <nitro2k01@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 7 Apr 2009 23:31:16 +0200

2009/4/7 Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>:
> [...]
Återigen: Låt bli att skriva mitt namn vid saker jag inte har skrivit.
(Jag anser för övrigt, precis som du att blog ska stavas med ett g i
oböjd form. Så om du ska låtsas att jag har skrivit något, se
åtminsone till att stava som jag gör. Att jag sedan inte "korrigerar"
egennamn för att passa min stavning är en annan femma...)
Återigen: Låt bli att citera mellan trådar, diskussionen blir då svår att följa.

>  Jag har aldrig drivit någon blog.
Det är uppenbart det var en liknelse. (Många inlägg av en person, med
ytterst få kommentarer på varje inlägg - beskrivningen passar både
nyhetsinläggen på SKRHIVA och en typisk blog)

>Spole Bide
Oj jag fattade inte förrän nu att det där syftade på mig. Eftersom du
glömde accenten på ordet bidé så läste jag det som engelska ord och
trodde att det syftade på någon riktig person/entitet. Tillbaka till
ritbordet och kom på något bättre!

>förfalskade däremot en "blogg" (som han kallade det) i mitt namn förra året.
>Det är fasktiskt - i motsats till annat han påstår -
>brottsligt på riktigt (urkundsförfalskning t ex).
Som sagt vid ett flertal tillfällen ogillar jag stavningen "blogg" i
oböjd form, och undviker den gärna.
För övrigt har jag inte påstått att tilltaget var lagligt/olagligt
eller något mittemellan, jag hävdar bara att jag inte hade något med
det att göra. (Även om jag tyckte det var lite lustigt)

--
/Ove

-----BEGIN 2ROT13 MESSAGE-----
Low Bitrate Netlabel: <http://flb.gg8.se/>
Blog:
<http://gameboygenius.8bitcollective.com/>
SKRIVA på Lysator. Ditt Ahrvid-fria alternativ:
Sätt på ett par flipflops, vippa på rumpan
och gör det här till en minnesvärd sommar!
-----END 2ROT13 MESSAGE-----