[SKRIVA] Re: Solipsism (var: FanFondFusk?)

  • From: Ove Ridé <nitro2k01@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 7 Apr 2009 22:26:45 +0200

2009/4/7 Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>:

> From: eva.floren@xxxxxxxxxxx
>  Det var ord och inga visor.
>  Synpunkterna är förståeliga. Denna "Ove Ride",
>"nitro201"
Stavar du fel med flit? Det är väl iofs vad man ska förvänta sig av
någon som "korrigerar" egennamn på hemsidor bara för att stavningen på
ordet "blog"/"blogg" ska passa hans ideal.

>, "Göran" etc vad han använder för namn (eller sänder i form av
>falska mail från andra) är besatt av tanken att ingen existerar. Solipsism kan
>man kalla det...
>  Han är bara ute efter att provocera och bråka.
Man kan inte annat än beundra ditt val av taktik, Ahrvid. Dessa "Göran
Jansson", "Gittan Svensson", "Anders Lindberg" och "Göran Ivarsson"
har alltid varit misstänkt lojala med Ahrvid, alltid hållit med hans
synpunkter, citerat på samma smarta sätt som Ahrvid för att förvränga
det som citeras. Jag minns att en av de snackade om att hänga mig upp
och ner i pungen.
***Tre av dessa karaktärer har för övrigt bekräftats ha samma
IP-adress som Ahrvid***
Nu talar dessa rollfigurer ut mot Ahrvid, lovordar Korkek osv, för att
kunna kasta skiten åt mitt håll. Detta i kombination med att beskylla
väldigt uppenbart riktiga personer för att vara påhittade rollfigurer.
Det gäller att använda sin armé av trollkonton på rätt sätt!
Det är så välorkestrerat så jag nästan undrar om det verkligen är
Ahrvid som drar i trådarna. Nästan bättre än scientologernas
hjärntvättningstaktiker...

>Till den yttersta grunden är orsaken att han inte tycker att SKRIVA skall
>kunna få ha sin bärande grundregel om att listan är
>och förblir omodererad. När jag agerade för att försvara denna viktiga princip
>blev han tydligen purken.
Nej.
Vid den så kallade listflytten så blev ganska många purkna eftersom de
inte upplevde det som en flytt, utan som att du lade till dem till en
ny lista. Oavsett om det *var* en flytt definitionsmässigt, så
upplevde folk det inte så, och blev purkna.
Efter ett tag minskade den spontana aktiviteten så att i princip det
enda som inte var Ahrvids nyhetsutskick var diskussioner kring
pseudonymer och annat. Ahrvids nyhetsutskick flyttade till SKHRIVA och
den mesta diskussionen gick över till Korkek.
Då uppfann du Göran och Gittans/Birgitta för att ge lite konstgjord
andning åt listan och få den att verkar mer aktiv. Detta upptäcktes
ganska snart. (Faktiskt inte urprungligen av mig själv, utan,
troligen, av JJ)
***Dessa karaktärer och senare Anders Lindberg har konstaterats ha
samma IP-adress som Ahrvid.***
Dessa saker påpekar jag gärna. Om det gör mig lika purken som de som
drabbades av listflytten - then so be it!

>   (Och så skapas litet intresse och trafik.)
Ärligt talat verkar det ha skrämt bort fler personer än det har lockat hit...
(Både gamla rävar som Rickard och Sten, och slumpmässiga medlemmar har
tröttnat på tjafset och lämnat listan)

/Ove

-----BEGIN 2ROT13 MESSAGE-----
Low Bitrate Netlabel: <http://flb.gg8.se/>
Blog:
<http://gameboygenius.8bitcollective.com/>
SKRIVA på Lysator. Ditt Ahrvid-fria alternativ:
Sätt på ett par flipflops, vippa på rumpan
och gör det här till en minnesvärd sommar!
-----END 2ROT13 MESSAGE-----