[SKRIVA] Re: SV: Re: Stora Journalistpriset

  • From: pia lindestrand <pialindestrand@xxxxxxxxxxx>
  • To: skriva lista <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 28 Nov 2011 11:41:58 +0000

> From: ahrvid@xxxxxxxxxxx
> To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
> Subject: [SKRIVA] Re: SV: Re: Stora Journalistpriset
> Date: Mon, 28 Nov 2011 11:16:37 +0100
>

> From: pialindestrand@xxxxxxxxxxx
>   Det är väl fuller möjligt att ha olika inställningar där.

>   I detta finns ett märkligt förutsätta-vad-som-skall bevisas. "Spridande av
> kroppsvätskor" är fullt tillåtet, såvida det inte ingår hot, våld eller tvång.

Njä, jag förutsätter ingenting, man kan inte uttala sig med någon säkerhet om
händelser man bara läst om efteråt, i olika versioner. Och om man ska vara
petig så är spridande av kroppsvätska inte heller tillåtet
om sjukdom förekommer. Då kan det klassas som misshandel. T om  dråpförsök, har
jag för mig.