[SKRIVA] Re: SV: Re: Stora Journalistpriset

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 27 Nov 2011 04:28:49 +0100

From: susanne.samuelsson@xxxxxxxx
> Det finns ingen dold agenda bakom detta med rätta hyllade initiativ och
> feminism handlar inte om att sätta dit män. Prataomdet blev en ventil för
> alla(även killar) som behövde prata om sexuella upplevelser de haft
  Men nu medger ju kampanjinitiativtagaren Koljonen själv att avstampet är just
fallet Assange. (Och särskilt "dold" är inte agendan om det erkänns öppet.) Vad
är syftet om inte iaf ett viktigt delsyfte är att försöka påverka värderingen
av det fallet? Varför blanda ihop fall av frivillig sex (som enligt ledande
kriminololog Leif GW borde ha slängts i papperskorgen) med andra fall?
  Vad man i den där kampanjen i allmänhet och i övrigt diskuterar kan de få ha
för sig själva, men det är betänkligt att de börjar med Assange och försöker
släpa in det i helt andra sammanhang.

> Det handlar inte om att finna nya sorters övergrepp för att jävlas med män
  Det handlar snarare om att försöka omdefiniera normalt agerande som redan
finns, i alla fall i fallet Assange. Jag tycker att följande inlägg av
TV-journalisten Olle Andersson är belysande:

http://www.newsmill.se/artikel/2011/01/08/jag-b-r-ocks-talas-f-r-v-ldt-kt

(skriva-request@xxxxxxxxxxxxx, subj: subscribe) / Om Ahrvids novellsamling Mord
på månen: http://www.zenzat.se/zzfaktasi.html C Fuglesang: "stor
förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik framtidsmiljö"! / Läs AE i
nya Vildsint Skymningslandet, årets mest spännande antologi - finns bl a på
SF-Bokhandeln! / YXSKAFTBUD, GE VÅR WCZONMÖ IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07)