[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] Aftonbluddret lånar av Asimov

  • From: Anna Svensson <anna.h.svensson@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Fri, 16 Sep 2011 10:12:41 +0200

2011/9/16 Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>

> From: mikkeschiren@xxxxxxxxx
>   Tills du skriver något som är korrekt kanske!

>   Det gör i så fall inte t ex Wikipedia heller. Jag har hänvisat till den
> och vad jag kan se har du inte kommit med någon invändning (det enda är
> allmänt klagomål på att det undertecknad anför i största allmänhet skulle
> vara fel; oklart hur).

Bra exempel här på det jag skrev om i förra mailet. Blogginlägg tolkar och
resonerar kring etablerad forskning. Etablerad forskning finns som säger A
och etablerad forskning finns som säger B. Resultaten måste stötas och
blötas och vridas och vändas på. Att läsa bloggares resonemang är ett
värdefullt komplement till att läsa vetenskapliga rapporter och bör inte
avfärdas. Bloggare granskar, precis som journalister. Att tro på någonting
bara för att någon "expert" har uttalat sig... ja... det är den sortens
naivitet som leder till att folk blir fruktarianer.

/Anna