[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] Aftonbluddret lånar av Asimov

  • From: Mikke Schirén <mikkeschiren@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 15 Sep 2011 22:37:55 +0200

Ahrvid,

Hur många gånger måste man skriva samma sak för att du ska förstå det?
Jag har förklarat hur Federal Reserve fungerar och strukturen på
organisationen, ändå förstår du inte. Gällande vilken tyngd du lägger
vid blogginlägg kontra etablerad forskning så blir det bara löjligt.
Jag led viss av villfarelsen att någon som är så djupt inne i science
fiction som du verkligen är intresserad av vetenskap, på riktigt, men
jag bedrog mig.

/mikke

2011/9/15 Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>:

> From: mikkeschiren@xxxxxxxxx
>  Inget säger att blogar skulle vara otillförlitliga, eller att
> forskningsrapporter vore tillförlitliga. Man kan bara avgöra det genom
> kritisk granskning och analys. (Jag kan anföra hur mycket som helst från t ex
> klimatdebatten om att "forskningsrapporter" ofta är mycket bristfälliga,
> ibland direkt felaktiga. Som M Manns hockeyklubbsdiagram, där han klistrade
> ihop två olika dataserier samt utplånade medeltidens klimat.)

>  Det jag sade var att AB:s ledare sade eller starkt antydde så. Man talade bl
> [...]

Mikke Schirén
mikkeschiren@xxxxxxxxx
0702024961