[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] Aftonbluddret lånar av Asimov

  • From: Mikke Schirén <mikkeschiren@xxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 14 Sep 2011 06:53:46 +0200

Hej,
Inser det menlösa att diskutera den här frågan med dig, du vägrar att erkänna
att du har fel fast att verkligheten inte stämmer med din berättelse. All
information som jag refererar till finns att tillgå i offentliga
forskningsrapporter och källor. Dina uppgifter baseras på tyckande. Det kanske
blir så om man sysslar för länge med populärvetenskap istället för vetenskap,
vad vet jag.

Mikke Schirén
mikkeschiren@xxxxxxxxx
0702024961

14 sep 2011 kl. 00:22 skrev Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>:

> From: mikkeschiren@xxxxxxxxx
>  Jag vet mycket väl att större delen av FoU finansieras av näringslivet, och
> tur är väl det! När politiker skall bestämma saker blir det lätt snett. (Men
> det ändrar inget om att en mindre aktörer måste satsa relativt sett mer för
> att kunna hänga med.)

>  Wikipedia anger tydligt att Federal Reserve är statligt. Därtill anges att
> det tydligen finns regionala avdelningar av FR där privata banker har något
> slags inflytande. Wikipedia säger bl a:
>
> "The Federal Reserve System's structure is composed of the presidentially
> [...]
SKRIVA - sf, fantasy och skr�ck  *  �ldsta svenska skrivarlistan
request@xxxxxxxxxxxxx f�r listkommandon (ex subject: subscribe).