[smartdoctor] Re: Hitno ili ne, pitanje je sad!

  • From: Neven Škaro <neven.skaro@xxxxxxxxx>
  • To: smartdoctor@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sun, 30 Mar 2014 13:11:50 +0200

S obzirom da sam 14 godina radio kao obiteljski liječnik, a sada sam
specijalizant hitne medicine za OB Šibenik, hajde da kažem nešto iz prve
ruke

U OBHP Šibenik, kao i drugi specijalizanti, dežuram u "Trijažnoj
ambulanti". Samo jedan specijalizant je u smjeni. S nama su i po jedan
kirurg i internist, ali tek kao "druga linija". Dnevno bude prosječno
90-tak pacijenata, a znalo ih je biti i preko 130, veći dio ih ulazi preko
trijažne ambulante.

Zadnjih tjedana GOTOVO NITKO od primaraca više ne piše UPUTNICE za prijem,
jer čemu kad pacijent može SAM SEBE uputiti, ili mu se to može usmeno
sugerirati, a mi ga moramo primiti i pregledati (to su izgleda svi brzo
shvatili). Zbog toga ne razumjem kolege u Zadru tj njihove apele primarnoj
oko upućivanja kad to više nije obavezno.

HMP uopće ne pregledava pacijente koji im sami dođu u ustanovu već im rukom
pokažu smjer za OBHP (u istoj su zgradi). Rezultat svega toga je dominacija
banalne patologije: nazofaringitisi, uronfekti, kostobolje, osipi,
anksiozna stanja... Ja se trudim svakoga dobro pregledati što ponekad traži
vremena, a kako pacijenti ulaze prema trijažnim kategorijama to znači da se
nekima čekanje pretvori u VIŠESATNO, a poneki i ljutito odlaze... Ali i to
je neka vrst selekcije jer tko je zaista hitan i ozbiljno bolestan neće tek
tako otići.

Neki pacijenti i sami izjavljuju da nisu hitni tj. došli su jer im
obiteljski/stomatolog u drugom gradu, radi tek sutradan popodne / ne radi,
ne mogu dočekati specijalističku/dijagnostičku obradu itd.

Također se slažem s Ljiljanom, trebali bi ograničiti naš posao na
zbrinjavanje hitnih stanja, a ostalo prepustiti obiteljskoj.

Podržavam uvođenje naplaćivanja barem paušalno ne-hitnima kao i da se ne
može doći bez uputnice primarnog liječnika u OBHP. Sve što može filtrirati
barem dio ne-hitnih može biti samo od koristi, svima u sustavu.

Po meni, dobro riješenje bi bilo i da se napravi neki oblik INTEGRACIJE
vanbolničke i bolničke hitne. Zbog čega liječnik HMP ne bi radio zajedno s
nama na prijemu, služio se po potrebi dijagnostikom, specijalistima za
konzultaciju i pregled, a na teren odlazio po pozivu? Zar to ne bi bilo
odlično i za njihovu edukaciju i motivaciju da se zadrže u hitnoj medicini?
Zar nismo na istom zadatku - što brže/kvalitetnije zbrinjavanje hitnih
slučajeva? Gdje je logika da prijem bude zatrpan pacijentima a liječnik HMP
ne radi ništa jer trenutno nema poziva za izlaskom na teren? Sad će netko
reći, pa oni su druga ustanova, šta oni imaju s bolnicom... po zakonu
zaista nemaju ali po LOGICI ZDRAVOG RAZUMA itekako imaju, nadam se u
pobjedu potonjeg, i promjenu prvog...

Početak turističke sezone je krajnji rok do kada se nešto mora
promijeniti... inače... bolje da i ne pomišljam.... !

Neven

I ja se slažem . Kod nas u Požegi je situacija još gora , gotovo svatko tko
dođe u hitni prijem bonice od viroze do bolnih leđa dobije infuziju. Tako da
pacijenti jedni drugima preporučuju odlazak u hitni prijem jer tamo su pravi
doktori koji liječe infuzijama i sigurno je dobro da su otišli jel smatraju
da se radilo o nečemu ozbiljnom čim su morali primiti infuziju  ( a u njoj
najčeće fiziološka, analgetik i /ili diazepam !!!!) .

Rajka