[slikom] Re: Citanje ogromnih dokumenata

  • From: Saša Grbić <g.sasa@xxxxxxxx>
  • To: Dalibor Savic <slikom@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 15 Aug 2004 11:46:04 +0200

Zdravo Dalibor,

Na dan 14. avgust 2004, u 23:19:35 časova, vi ste pisali:

DS> Pozdrav svima na listi,
DS> Mislim da se samo donekle mogu sloziti sa Goranom jer smatram da postoje
DS> vazniji problemi koji oni koji konstruisu Anrider moraju prvo da otklone A
DS> MEDJU NJIMA JE OVAJ KOJI JE sASA NAVEO. Pogotovu za nas studente   koi
DS> koristimo ogromnu literaturu nedopustive su ovakve greske jer onda ova
DS> sinteza nema primenu za koju je napravljena a to je da cita razna dokumenta
DS> slabovidim i slepim licima Daca

Pozdrav Dalibore. Ja sam vec pisao da nije bio problem u Anreaderu,
nego do mog procesora. Knjiga je bila ogromna, i u jednom momentu Word
je iskoristio svu snagu procesora da je pokrene. Onda se mora sacekati
jedno pola minuta da se podaci iz procesora isprazne. Nakon toga
Anreader najnormalnije radi. Cak stavise, rijec je o knjizi koja je u
Hrvatskoj izdana, i Anreader devedeset devet posto izraza koji se ne
nalaze u srpskom jeziku pravilno cita. Mislim da je za nas slijepe i
slabovide studente ovo do sada najbolje rjesenje. To isticem narocito
zbog toga sto sada mozemo bez ikakvih problema citati cirilicne
dokumente. Istina, to je malo teze izvesti korisnicima Win 98 jer
moraju ici u registry da bi izmijenili kodnu stranu, jer kao sto vam
je poznato, Jaws vidi samo ono sto je u kodnoj strani  na kojoj radi
operativni sistem. Za korisnike Windowsa XP je to veoma lako
izvodljivo, jer u control panelu u regional and language settings
veoma lako mogu promijeniti kodnu stranu. Ne znam kakvo je stanje sa
Win 2000 jer sa njim nikada nisam radio. Odmah sam sa devedeset osmice
presao na Win XP.

--
Pozdrav,
Saša