[geoteach] Re: [geoteach] ספר לימוד אקלים

  • From: "Ariel Freundlich" <ariel1961@xxxxxxxxxxxx>
  • To: <geoteach@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 27 May 2005 16:19:56 +0200

אין כיום ספר לימוד טוב באקלים המכיל את כל החומר בהתאמה לבגרות. מה שניתן הוא
לשלב מס' ספרים
קיימים. אני הייתי מציע לשלב את הספרים הבאים:

א) שתי החוברות "מבוא למטאורולוגייה" מאת יואב יאיר וברוך זיו, בהוצאת
האוניברסיטה הפתוחה
ב) הספר של פרופ' יאיר גולדרייך ""האקלים בישראל - תצפיות חקר ויישום", בהוצאת
אונ' בר-אילן, 1998
ג) הספר "אקלים ארץ ישראל לאור גורמיו" מאת לאה קלבאנר, 1999, (איני יודע מהי
ההוצאה
ד) בתוך הספר "ישראל - האדם והמרחב" בהוצאת מט"ח, 2002, עמודים 190-197, יש פרק
מצומצם על האקלים בישראל: למרות היותו מצומצם , לדעתי הפרק הנ"ל מסכם בצורה יפה
ותמציתית את כל החומר הנדרש לנושא "אקלים ארץ ישראל". עם זאת, נדרש ידע מסויים,
קודם, באקלים ומטאורולוגייה כדי להפיק את מלוא התועלת מספר זה.

בהצלחה

אריאל פרוינדליך