[smartdoctor] Konferencija u okviru izrade Nacionalne strategije razvoja zdravstva 2012.-2020.

  • From: "BARI" <bari.sita@xxxxxxxxxxx>
  • To: <smartdoctor@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 13 Jun 2012 04:19:33 +0200

Konferencija u okviru izrade Nacionalne strategije razvoja zdravstva 2012.-2020.

Hotel Westin Zagreb, 12. lipnja 2012.

Program

10:00-10:30    Otvaranje skupa i pozdravne riječi organizatora

                        Dr. Dietmar Dirmoser, direktor zaklade Friedrich Ebert

                        Prof.dr.sc. Rajko Ostojić, dr. med., Ministar zdravlja

10:30 -11:00   Pauza za kavu

11:00-13:00    Rad  po grupama

- organizacija sustava zdravstva (primarna, sekundarna i tercijarna zdravstvena
zaštita, javno zdravstvo, palijativna skrb)

-profesije i ljudski resursi

-područja zdravstvene zaštite (promicanje zdravlja, prevencija, rano otkrivanje
bolesti, terapija, rehabilitacija)

-financiranje sustava zdravstva

-pravni aspekti sustava zdravstva

Zamislite kad austrijanac gosp. Denis Petrović,ekonomist koji je cc 20 godina
bio direktor organizacije zdravstvene zaštite u Beču i imao ogromne
odgovornosti sudjeluje u radu grupa , pozorno sluša sudionike,govori hrvatski i
još se ispričava što nije savršen(a gotovo da jest),neprimjetno nameće svoje
stavove(u područjima gdje je  superiorniji) i moderira raspravu kad ona krene
neproduktivnim putem – energično, ali  nenametljivo i pristojno-za ne vjerovati
s obzirom na hrvatske načine komunikacije nadređenih i „podređenih“dijelova
zdravstvenog sustava.Uz takvog moderatora i pozdravnu poruku našeg ministra da
slobodno izrazimo sva naša razmišljanja usmjerena na boljitak zdravstvenog
sustava ;prijateljsko i konstruktivno  okruženje doprinijelo je interesantnom i
produktivnom radu.Vremena da se riješi trakavica naših zdravstvenih problema
naravno da nije bilo dovoljno,pa iako je svatko od sudionika imao svoje
prioritete(s obzirom na dio zdravstvenog sustava iz kojeg dolazi-HMP,hitna
bolnička služba ,ravnatelji bolnica,njege,palijativa,HZJZ,pacijenti
itd...)-morali smo se skoncentrirati na VEĆ ZACRTANA  organizacijska pitanja
zdravstvene zaštite-i „zamisliti se na funkciji ministra“.

Naša grupa imala je zadatak odgovoriti na pitanje organizacije - UDRUŽIVANJA
privatnih praksi(grupnih praksi).Složili smo se da smo ZA,ukoliko budemo
interesno povezani , jer ćemo tako pružati širi dijapazon usluga(ukoliko svaka
praksa ponudi svoje „specijalnosti“),lakše organizirati zamjene i godišnje
odmore.Predstavnica pacijenata je pitala što ona time dobiva-odgovor je- širi
dijapazon usluga.Za takav korak potrebna nam je legislativa i
svakako-STIMULACIJA.Izuzetno kritični smo bili prema terminu
DOSTUPNOSTI.Ukoliko je dostupnost pacijentu „24 sata na dan“ svrha grupnih
praksi,onda mi nismo za takvu grupnu praksu i uopće nećemo biti motivirani za
udruživanja .I u Austriji su se liječnici prvenstveno udružili da bi sebi
olakšali posao i financijska i druga opterećenja,a proširenjem broja usluga
udruženih praksi  povećali su i  dostupnost usluga pacijentima. Gosp.Petrović
je na pitanje –što se u Austriji smatra pod povećanjem dostupnosti za njihovog
pacijenta u grupnim praksama-odgovorio da se to odnosi isključivo na dijapazon
usluga i složio se da se to nikako ne odnosi na raspoloživost pacijentu kroz
cijeli dan.Zna se da za hitne intervencije postoje adekvatne službe,a da se
povećanjem ponude usluga zdravstvene zaštite,(besplatno,kroz cijeli dan)
automatski generira povećana potražnja za istima.Značajno je za spomenuti da su
svi sudionici primijetili kako Hrvati kulturološki naginju maksimalnom
iskorištavanju zdrastvenih službi,pa svaka nova ponuda obavezno povečava
potrošnju,te da se to treba rješavati kroz sustav zdravstvenog
odgoja(proaktivno očuvanje zdravlja od strane  samih pacijenata) i da se treba
smanjiti zarađivanje političkih bodova na populističkim,nerealnim zdravstvenim
obećanjima ,neprovedivim u praksi.

Bolnički kolega(ne znam ime) je također utvrdio da mi trebamo biti DOSTUPNI na
način da smo na poslu od“ jutra do večeri“,jer je i on tako na poslu,a u
protivnom oni u bolnici su opterećeni našim pacijentima-pogotovo na hitnom
prijemu.Odgovorila sam mu da je  cjelodnevni  boravak na poslu njegov
izbor(dobrovoljno potpisuje da će raditi prekovremene),isto kao što je  rad
isključivo  u okviru mog radnog vremena moj izbor i da je meni sasvim
dosta(granica psihičkih i fizičkih mogućnosti) mojih 60-100 pacijenata u radno
vrijeme.Raspravljali smo zajednički- SKZ i PZZ i HMP, da  pacijente koji van
radnog vremena obiteljskog liječnika traže usluge HMP i hitnog bolničkog
prijema,a nisu im trebale-treba sankcionirati ,kao i u drugim
zemljama(Slovačka,Francuska npr.).Mi(obiteljski liječnici) ih ne možemo držati
na „lancima“.Oni ulaze u sustav koji im sve omogućuje-potpuno
samostalno.Ukoliko se zdravstvene usluge koriste neracionalno-rješenje nije
odteretiti jedan sustav i istovremeno preopteretiti drugi.Taj dio je bio izvan
teme,bez zaključaka,ali da se „ponovo čuje“.Izvještaje s drugih grupa,i
eventualnu dopunu s naše grupe jer nas je bilo troje,dati će drugi kolege.

Ida