[SKRIVA] Re: Bonniers tackar nej

  • From: Olof Bjarnason <olof.bjarnason@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 20 May 2009 22:08:59 +0200

Den den 20 maj 2009 16:03 skrev Olof Bjarnason <olof.bjarnason@xxxxxxxxx>:
> I rest my case.. Schack matt ;)
>
> (att du skriver som en advokat känns dessutom symptomatiskt för hela
> den fars som TPB-rättegången visat sig bli..)

Tack för att du inser och erkänner detta. Om en lögn upprepas
tillräckligt ofta blir den sanning brukar man säga - denna gång
lyckades vi undvika detta.

Piratkopiering i icke-kommersiellt syfte kan jämföras med att
förfalska sedlar utan att använda dem. För den som piratkopierar musik
*tjänar inte pengar*. Definitionen av kommers, du vet.

Om piratkopieringen däremot efterföljs av att stå och sälja
CD-skivorna på ett torg, är det mera likt att också använda sedlarna.

Men jag vet inte om jag tycker att denna analogi tillför speciellt mycket..

Skillnaden mellan dig och mig här, Johan, är att jag anser att detta
är polisens jobb.

Inte industrins. För jag antar du är för IPRED?