[SKRIVA] Re: Bonniers tackar nej

  • From: Olof Bjarnason <olof.bjarnason@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 19 May 2009 19:38:18 +0200

Den den 19 maj 2009 19:05 skrev Johan Remer <johan.remer@xxxxxxxxx>:

> Det där igen ja...
>  Borde inte falskmynteri vara helt ok med samma logik? Om jag trycker
> lite egna tusenlappar (Förutsatt att dessa är så bra gjorda att de
> inte upptäcks som falska) så skadar jag väl ingen? Jag har ju inte
> stulit pengar eftersom ingen annans pengar har försvunnit.

Om jag går in på ett bageri och stjäl en bakelse, så kan inte
försäljaren sälja bakelsen.

Detta kallas stöld.

Om jag kopierar en fil, kan inte Björk sälja musikstycket längre då?

Jag vet - om vi köper varsin 500 GB hårddisk och bara fildelar och
fildelar och fildelar, så blir Per Gessle bankrupt!! Vi kommer ju att
bestjäla honom på allt han äger med våra 5000 GB tillsammans! Kom igen
nu!

> --Johan
> -----
> SKRIVA - sf, fantasy och skräck  *  Äldsta svenska skrivarlistan

twitter.com/olofb
olofb.wordpress.com
olofb.wordpress.com/tag/english