[SKRIVA] Re: Bonniers tackar nej

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 20 May 2009 16:45:28 +0200

From: johan.remer@xxxxxxxxx
> Borde inte falskmynteri vara helt ok med samma logik? Om jag trycker
> lite egna tusenlappar (Förutsatt att dessa är så bra gjorda att de
> inte upptäcks som falska) så skadar jag väl ingen? Jag har ju inte
> stulit pengar eftersom ingen annans pengar har försvunnit.
  Det borde vara OK, SÅ LÄNGE DU INTE FÖRSÖKER ANVÄNDA de falska pengarna. Det
egentliga brottet i falskmynteri ligger i själva bedrägeriet. Om du trycker
egna pengar och bara använder dem för dig själv, borde ingen kunna invända.
  Brottet falskmynteri är ungefär som om du kopierar någon annans musik och du
framför den med påståendet att det är du som gjort musiken. Det votre bedrägeri.

Invite your mail contacts to join your friends list with Windows Live Spaces.
It's easy!
http://spaces.live.com/spacesapi.aspx?wx_action=create&wx_url=/friends.aspx&mkt=en-us-----