[gcg] Re: OPLOT KURWA!!

  • From: "czarny" <czarnypt@xxxxxxx>
  • To: <glideclubgdynia@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 9 Jan 2006 23:32:55 +0100

Nie ma o czym dyskutować oplot jaki by nie był i tak nie pomoże przy walnięciu. Widziałem już trzy wypadki Jędrka jak się zderzył z Rafałem w locie. Rafał spadł z 20 m w spiralce szczęście że był odwrócony i śmigło z napędem zamortyzował upadek. Wbiło się w trawę a i tak rozrzut był bardzo duży.nic się nie stało pilotowi. Jędrek taka sama sytuacja jak Jacek przy locie na trymerach wykonał gwałtowny skręt i pzeciągnoł z wysokość 8-10m reakcja natychmiastowa ale zabrakło wysokoąci. Jędruś spadł bokiem na plecy przy sprzęgle zbieraliśmy śmigło z trawy w promieniu 20m. Też miał szczęście że rączki całe.
Myśle że nie ma sposobu na kosz. kosz ma nas chronić nie przy pizdnięciu tylk przy starcie żeby witki nie poszły za daleko przy odpalaniu itp. Moim zdaniem wina leży w tym że Action jest skrzydłem wyczynowym ktury lata zajebiście ale niewybacza błędów. Pułowa z pepegantów lata swobodnie na skrzydłach 1-2 dhv,ale w lotach z napendem urzywają skrzydła sportowego. Ile razy przeciągnołeś skrzydło w locie? Bo ja może 2-3 razy w całej mojej przygodzie z skrzydełkiem.
A ostatnio słychać coraz częsciej jak ktoś kosiaczy z napędem i przeciąga. niechce nikogo pouczać ani mówić że nie umi latać karzdy lata jak umi i jak mu odpowiada. ale skoro latamy jak szajbusy (ja też bo tak lubie i już) kosząc i wiwijając tuż nad ziemią na skrzydłach zajebistych ale wymagających musimy się liczyć z tym że czasami sie coś przydaży. Jak na 4 lata PPG na pomożu, i takiej ilości napędów nie było wypadku z takimi dużymi konsekwencjami.

Nie ma co się zastanawiać nad oplotem. Trzeba latać dalej i pilnować sie bardziej.
taka moja rada.
P.S. Jacuś obyś jaknajszybciej wrucił do latania. pozdrowienia trzymaj się.