Re: nyeste billeder - M101 og Jupiter

  • From: Mikael Svalgaard <mikael.svalgaard@xxxxxxxxx>
  • To: astrolist@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Fri, 11 Nov 2011 19:20:53 +0100

Ja, stjerner er verdens bedste instrument til at afsløre optiske
imperfektioner. Kedeligt at vores billeder er så fyldt af dem - ihvertfald
hvis man helst ikke vil have udstillet sine problemer for hele verden!
Jeg tror ikke jeg vil gøre mere ved billedet: min smag går måske lidt mere
i retning af mildere processering end gennemsnittet, jvfr. din kommentar
til Jupiter billedet.

-mvh. Mikael