Re: nyeste billeder - M101 og Jupiter

  • From: Mikael Svalgaard <mikael.svalgaard@xxxxxxxxx>
  • To: astrolist@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Fri, 11 Nov 2011 13:47:39 +0100

Har lige været inde og snuse på Jespers hjemmeside med Jupiter 2011:
http://www.astrofoto.dk/Jupiter/Jupiter_2011.htm

Det er pænt af Torben at sammenligne med Jespers Jupiter billeder, men
efter min mening er Jesper klart overlegen -hold da op hvor er det godt!
Ren Damian Peach standard. Den eneste måde at gøre det bedre er velsagtens
at flytte kikkerten til en trope-ø med super seeing, ligsom Damian gør.
Skridtet videre er at bruge en kæmpekikkert på et professionelt
observatorium; se feks. her: http://apod.nasa.gov/apod/ap111022.html

-Mikael