Re: "Bølger" i atmosfæren (Re: SV: Test - nu med indhold :-))

  • From: "Torben Taustrup" <ttau@xxxxxxxxxx>
  • To: <astrolist@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 30 Jan 2013 22:45:36 +0100

Pudsig effekt. Det her jeg ikke set før, men som Gotfred
skriver, så stammer det fra optikken. Cirklerne er der
sandsynligvis på alle billeder, men pga. den lysere himmel i
forbindelse med nordlyset træder de tydeligere frem.
Jeg gætter på, at der kan være tale om et par linseelementer
som sidder i spænd i optikken .

mvh
Torben