"Bølger" i atmosfæren (Re: SV: Test - nu med indhold :-))

  • From: Per Tybjerg Aldrich <aldrich@xxxxxxxxx>
  • To: Jesper Grønne <fotojesper@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 28 Jan 2013 17:55:17 +0100

Hej Jesper og andre
Øv. Jeg har nu været gennem cirka 1½ hyldemeter brevordnere med
meteorobservationer mv. fra Gotfred Møbjerg Kristensen (og andre
meteorobservatører) fra 1978 til 1997 - uden at finde det foto af
"bølger" i atmosfæren, som jeg erindrede, at Gotfred havde taget.

Måske husker jeg forkert, måske gemmer det sig et andet sted, eller måske
forveksler jeg det med en stribe andre interessante fotos, som han optog
natten mellem den 27. og 28. april 1989: 5 samtidige langvarige lysende
spor forskellige steder på himlen med en "radiant" nær zenit. Det blev
aldrig opklaret, hvad det var, men en teori var/er, at det var en
ildkugle med retning lige mod Gotfred, som var gået i 5 stykker og var
fortsat videre ned i atmosfæren. Gotfred fotograferede sporene, efter at
han var blevet vækket af en meget høj lyd i hans meteor-radio-system...

Vh
Per