Re: SV: Test - nu med indhold :-)

  • From: Jesper Grønne <fotojesper@xxxxxxxxxxxxx>
  • To: astrolist@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sun, 27 Jan 2013 19:39:42 +0100

Hej Torben.

Tyngdebølger nedefra kan nå ud til 250 km. det er set at en tsunami ved Japan
lavede bølger i ionosfæren.
Nordmændene spekulerer på, om nordlys kan generere bølger i airglow laget,
altså partikelstrømmen udefra. Tyngdebølger eller GW nedefra er velkendt i
airglow og NLC, og det har ikke noget med magnetisme at gøre, det potentielt
nye er, at bølger i airglow måske kan genereres udefra.

mvh
Jesper.