Re: "Bølger" i atmosfæren (Re: SV: Test - nu med indhold :-))

  • From: Jesper Grønne <fotojesper@xxxxxxxxxxxxx>
  • To: astrolist@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 31 Jan 2013 08:09:32 +0100

Det har Torben sikkert ret i.
Der er i hvert fald ikke tale om atmosfæriske bølger, og sammenhængen med
nordlyset er formodentlig kun at det laver en lysere baggrund i billederne. Det
kunne godt ligne diffraktion.

Så mit oprindelige spørgsmål, om der er set billeder af airglow tidligere i
Danmark, det er stadig et; formodentlig nej.

Tusind tak for at du viser artiklen Per, det er en fin rapport.

mvh
Jesper.