[smartdoctor] Re: MATCH POINT

  • From: Tanja Pekez-Pavliško <tanja.pekez-pavlisko2@xxxxxxxxxxx>
  • To: <smartdoctor@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 6 Oct 2013 18:49:47 +0200

 "Draga Tanja,

Autorica nije gotovo ništa ispravila,a bome ni dopunila, osim redoslijeda
autora, što je prilično bezobrazno i prema tebi i prema recenzentu. Rad nije
napisan prema uputama, a ti vidi. Bilo bi šteta da Zbornik bude ispod razine
HUOM-a, DNOM-a i HDOD-a. S druge strane treba motivirati kolege da pišu
radove, pa neka se vidi tko kako piše. " - odgovor recezenta/ice

Poštovana Vikice, kolege i kolegice na listi

Obzirom da nisam sigurna da će svi ovaj mail pročitati do kraja (a morat će
biti malo duži), želim reći da oko Vikičinog sudjelovanja na ovogodišnjem
kongresu Izvršni odbor nije imao niti ima ikakvu ulogu. Odluku o
neuvrštavanju Vikičinog predavanja i radionice na kongres donijela sam nakon
vrlo neugodne razmjene mailova. Također sam bila potpuno svjesna ove
Vikičine reakcije, ali ja stvarno ne želim da pojedine osobe, ma kako bile
kvalitetne, a Vikicu smatram izuzetno kvalitetnom osobu i liječnicom, krše
sva moguća pravila i pri tome se vrlo neugodno ponašaju prema svojim
kolegama i kolegicama. Stoga, iza ove odluke NE STOJI IO KoHOM-a, ne stoji
bilo kakva osobna netrpeljivost, nego želja za kolegijalnim radom.

Vikici se prije svega želim zahvaliti za sve napore koje je uložila za dio
organizacije prošlogodišnjeg kongresa u Bolu.

I ove godine se ponudila da aktivno sudjeluje u dijelu organizacije
kongresa, i to odmah nakon vijeća u Zagrebu i doslovno me zatrpala hrpom
izvrsnih ideja. Nakon toga smo razmijenili nekoliko mailova i započeli na
ostvarivanju tih ideja, ali na žalost nedovoljno uspješno, na momente vrlo
neugodno.

Prvo počinjem s dobrim stvarima i zahvaljujem na uspostavljenoj suradnji s
Oliverom Marinić, nutricionistkinjom. Gospođa Marinić je vrlo profesionalna,
odmah smo se čule nakon razmjene brojeva mobitela i gospođa je poslala rad
na vrijeme, te predložila i vrlo korisnu radionicu koja je uvrštena u
program. Znači, još jednom, nisu sve Vikičine ideje odbijene.

Prije nego što objasnim kronologiju događaja s Vikicom, moram reći da smo
ove godine recenzirali sve radove, jer je zbornik radova katalogiziran,
odnosno prijavljen Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici, a glavni cilj nam
je da sve ono što radimo i zabilježimo van krugova KoHOM-a.

 Ali, s Vikicom nije išlo tako. Pa kronologija je sljedeća:

19.5.  pišem ja

Draga Vikice

Molim Te da Ti i Tvoje kolege potvrdite teme rada do 25.5., a pošaljete
radove do 15.6. da bi se mogli recenzirati, i staviti u zbornik radova.
Molila bih da mi  pošalješ kontakate profesora i kolege da bih imala sve u
svojim papirima.

4.6. ponovo pišem ja

Vikice

Molim Te mail adrese kolega koji bi trebali predavati na kongresu

Pozdrav

Na ova dva maila nikad odgovora niti kontakta. Zovem Vikicu i dobivam
brojeve mobitela, ali ne zovem kolege jer još uvijek očekujem da ćemo
kontaktirati mailom.

Vikičin rad:

Rok za dostavu radova bio je 15.7. Priznajem, svi su kasnili, i sve sam
obavještavala što mailom što mailom i mobitelom.

15. 7. dobivam sažetak ali ne i cijeli rad, i tada molim da mi se pošalje
cijeli rad

29.7. nakon što sam dobila rad, ali bez sažetka i literature dobivam ovaj
odgovor:

Razmišljala sam što napisati kao zaključak, kako si tražila.
Učinilo mi se da nema potrebe, jer bi samo ponavljala ono što je već u
sažetku. U biti, kako ovo nije istraživački rad, nema (mislim) ni potrebe za
posebnim zaključkom.
Popis literature koji sam koristila je kratak.
Proslijeđujem ga:

1. Nikolić S, Marangunić M i suradnici. Dječja i adolescentna psihijatrija.
Školska knjiga. Zagreb, 2004.
2. Vrhovac B i sur. Farmakoterapijski priručnik. Medicinska naklada. Zagreb,
2007.

Nakon što sam rad poslala recezentu/ici dobila sam odgovor od nje/ga
(recezent/ica je anoniman/a): Vrlo korektan odgovor s vrlo primjerenim i
nezlonamjernim komentarima. Recezent/ica je ponudio/la svesrdnu pomoć i
poslao/la nekoliko referenci!!

Odgovor Vikice je bio sljedeći:

Ma daj Tanja, ja nisam nikakav ludi naučnik već praktičar. Do sada sam već
puno toga prepravila kako si tražila i pola tih zahtjeva ne razumijem.
Valjda je važniji sadržaj od forme. Ako će proći u redu, a ako neće, opet u
redu. Briga me. A tko su ti recezenti? Što oni znaju, a ja ne znam?
Pozdrav ( neću više ništa mijenjati)

Vikica, na svu sreću (ali, sreća, gle traje kratko) šalje ispravak sa
sljedećim tekstom

Draga Tanja!

Recenzija je u redu.

Neke stvari sam uvažila, druge nisam, ne zato što nisu u redu, već zato što
bi tražilo dodatna istraživanja, a sada nemam vremena.

To bi skoro mogla biti nova tema (istraživanje o liječenju o ordinaciji OM,
statistika - ne bih to mogla napraviti na brzinu, i sada bi mi to bio veliki
posao).

Hvala na primjedbama.

Nadam se da će sada predavanja biti prihvatljivo.

Pozdrav Vikica

A recezent/ica komentira "ispravak" sljedećim riječima:

[...]

Nakon još jedne pismene zamolbe da se rad dotjera, Vikica odgovara sljedećim
riječima:

,još nešto! Je li ovo i dalje kongres KoHOM-a? Kongres je od početka
zamišljen da liječnici iz obiteljske predaju svojim kolegama, a ne da nam
spec. iz bolnica drže predavanja ( osim kao pomoć). Naglasak je bio na
praktičnom znanju nas samih. Koliko je onda naših predavača?

S kim ti to vodiš i s kim se dogovaraš?
Sama si izabrala neki odbor, jesu li svi KoHOM-ovci
I stvarno pitam - tko su recezenti?
Pretpostavljam da bi bio važniji sadržaj predavanja, a netko drugi bi trebao
uređivati veličinu slova, razmak i sl.
Nije meni stalo da ja držim predavanja, ali mi se sada čini da me pokušavaš
lagano maknuti.
Zaključujem, nisam ja bitna, ali nije ni kongres tvoja ( i ničija) privatna
stvar, i na kraju bi se trebao predati izvještaj Vijeću KoHOM- a

Nakon svega, Vikicu sam ali doslovno preklinjala na Vijeću u Đakovu da
ispravi rad i pošalje ga ispravljenog ali i da prestane s pritiscima i
ovakvim ponašanjem. I dala joj na znanje da je ona jedina osoba koja se
ponašala na ovakav način.

Zaista ne znam čemu ovolika količina negativne energije, nepovjerenja i ne
znam čega još.

A da pokažem kako se radilo drukčije, iznosim primjer Sv. Katarine: imali
smo sastanak s predstavnikom bolnice, nakon toga smo se dogovorili tko će
što pisati, išlo je nekoliko mailova i izuzetno sam ponosna što je nekoliko
kolegica po prvi put pisalo radove s kolegama iz sekundarne zdravstvene
zaštite (mada su se užasno bojale toga i čak bile "ljute" na mene što sam ih
"uvalila" u to). I uspjele su! I ponosne su!

U ovom zborniku radova biti će više ili manje kvalitetnih radova, radova
koji će Vam se sviđati ili ne, ali svi su se autori držali uputa, svi su
prihvatili primjedbe, a radovi koji su drukčiji su drukčiji zbog sadržaja
koji su pokrivali. Ove godine smo dobili niz naših kolega i kolegica koji do
sada nisu pisali radove za kongres.

I, da sad, kad trebam završavati kongres da nam bude što bolji i uspješniji,
ja moram odgovarati, i to je u redu, ništa strašno.

Provjereno: osim paramedika, Olje Martinić i Arana Tomca svi ostali
predavači su liječnici obiteljske medicine (dakle, više od 90%).

Većinu satelitskih simpozija i radionica (sponzoriranih) vode liječnici
obiteljske medicine na što sam posebno ponosna!!!

Svi recenzenti/recezentice su liječnici obiteljske medicine!!!! -
praktičari!!!!

I na kraju: znam da nisu svi zadovoljni programom, rasporedom programa,
nekim predavačima, ali veliki projekti se rade na većim ili manjim
kompromisima, a vjerujte mi svi, moj temperament to teško izdržava, ali sam
se trudila svim silama da napravim što je moguće bolje. Naravno da uvijek
ima mogućnosti za bolje i nadam se da će mi se iduće godine još više kolega
pridružiti u organizaciji kongresa ali i kao predavači i voditelji
radionica.

A Vikice, obzirom da tebe smatram odlikašicom, tebi postavljam veće
kriterije. Ja znam da ti znaš puno bolje i više i molim te da tu svoju
ogromnu energiju upregneš u pozitivnije vode, ponekad je to teško, jer tada
rezultati stižu sporije ali su puno kvalitetniji.

Znači, da ponovim: IO KoHOM-a nema apsolutnog utjecaja na (ne)uvrštavanje
Vikičinog rada i radionice na kongres. A ako smatrate da nakon ovakve
kanonade i ponašanja nisam bila dovoljno tolerantna, molim da mi to
ARGUMENTIMA ukažete. Demokracija ne uključuje anarhiju, samovolju i
negativnu energiju!

Do skorog viđenja u Šibeniku

Tanja Pekez-Pavliško

  _____