[smartdoctor] Re HLK- HZZO, NOVI MODEL UPUĆIVANJA

  • From: Ljiljana Ćenan <lmilicev@xxxxxxx>
  • To: smartdoctor@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sun, 06 Oct 2013 19:38:58 +0200

Draga Meri,

Sve ovo što si napisala za željeni ugovor stoji. I zaista takav ugovor i dalje želimo i nastojat ćemo postići.

Ono što ti tvrdoglavo ne želiš prihvatiti je činjenica da smo ustrajali sa nepotpisivanjem i da više od 50% kolega nije potpisalo, teško da bi se dogodilo da bi zdravstvena administracija pristala na ove naše uvjete i da bi dobili BAŠ takav ugovor kakav želimo i sanjamo.

Puno vjerojatnija varijanta je bila da bi propao Vargin novi model ugovaranja, tj. reforma PZZ-a, da bi bio povučen prijedlog i da bi svi ostali sa starim ugovorima, glavarinama i podilaženjem pacijentu samo da ne odnese karton od nas. Varga bi vjerojatno otišao s mjesta ravnatelja HZZO-a, a KoHOM nikad ne bi mogao ništa tražiti, a da mu se ne nabije na nos da je bilo ponuđeno poboljšanje, koje je odbijeno bez da se i pokušalo.

IO bi jednako bio zasut kritikama kao i sada, s tom razlikom da tada ne bi mogao pogledati u oči kolegama koji imaju male timove i kojima je izbio iz ruku mogućnost za pristojniji život.

I to su dva zla između kojih je IO pokušao izabrati manje.

A ne ono što nam neki od vas stalno inputiraju: da smo pohlepni, da smo prodali sebe i kolege HZZO-u. Ako ćemo na taj način razgovarati onda i ja mogu neke od vas pitati: da li ste vi možda ipak svjesni svega ovog gore napisanog (jer mi je nevjerojatno da vam je to 100 puta ponovljeno i da vi još uvijek to ne shvaćate?!), ali svjesno i namjerno manipulirate jer vam je u stvari cilj da sve ostane po starom?

Pozdrav od seoske doktorice.

Dana 2013-10-06 16:41, Marija Klaric je napisao(la):
Izjave tipa jedni nude , a drugi uvijek viču  NE vrlo je jednostavno
pobiti. Postoji :

        * Snimka nastupa panelista diljem lijepe naše, sve moje kolege u
Splitu mogu svjedočiti da sam jasno argumentirala zašto SU
POJEDINE  stavke novog Ugovora neprihvatljive i šta predlažemo
 .Ali onaj tko ne želi čuti , jednostavno ne čuje , i tu nema
pomoći
        * Postoji službeni stav Povjerenstav za PZZ  sa jasnim spornim
točkama novog Ugovora i prijedlozima kako ih riješiti
        * Postoje prijedlozi i drugih Udruga (OEMS)
        * Postoji konsensus svih udruga u zdravstvu koji Ugovor smatraju
neprihvatljim i poradi čega
        * I još jedan nonsens - HLK je novi Ugovor vidjela nakon jednog
okruglog stola gdje je ugledao svjetlo dana - da je nekoga zaista
interesiralo mišljenje struke zar bi ovo bilo moguće

Zaista mislim da je sve ovo pametnome dosta ..

Ali  iznova ću ponoviti svoj mail pred neki dan : U nastavku Ugovor
kakav smo željeli , a nismo niti imali priliku ispregovarati :

OVO JE ONAJ NAŠ DA DA – TAKAV UGOVOR ŽELIMO, za razliku od onoga
NE NE kojeg u nedostatku činjenica stalno netko provlači između
redaka  :

EVO ŠTO JE SPORNO SVAKOM TKO NE VIDI SAMO SPIROMETAR , NOVI EKG, NOVI
DERMATOSKOP, I NE PADA NA IZJAVE TIPA –„ PA NEK POTRAJE KOLIKO
TREBA , JER ZA BOGA ŠTO JE DANAS SIGURNO“  :

Željeni ugovor:

1) Ugovor je nakon toliko godina neizvjesnosti i jednostranog "morate
ili ste bez Ugovora" napokon "dvostrani ugovor" tj vrijedi do
potpisivanja Novog, jer na njemu jasno stoji - DO POTPISIVANJA NOVOG
UGOVORA ŠTO SU NEKI ŽELjeli I JESU IZBRISALI

2) . Ugovor je siguran jer o promjeni koeficijenata koji diktIruju
cijenu mog rada( svi oni DTP koje smo i sami predlagali!) ne odlučuje
isključivo dobra volja zdravstvene administracije

3)  cijena mog pregleda za "vanjske osiguranike" nije manja od cijene
"fen frizure",

4)  hladni pogon je realan,

5)  koeficijenti spec OM i spec bilo koje razine su jednakovrijedni,
napokon je ukalkulirano moje pravo na godišnji odmor.

6) Definirani su vremenski normativi za osnovni rad tj razinu 1/2/3 ,
van limita su DTP-ovi koji zahtjevaju dodatno ulaganje i dodatno
vrijeme( pa će biti UZV-ova , dermatoskopa, krioth!) , što su
pokazali realni vremenski normativi.

7) Indeksi kvalitete rada nisu zbrojevi uputnica, rp i stopa
bolovanja( pa bili oni  i bez onih RS ova)

8) Svaki liječnik u sustavu ima pravo indicirati ( lijek ,
bolovanje!) , ali svojom šifrom za to osobno odgovara. Svi smo u
sustavu jednako praćeni i podaci kontrola su svima dostupni i
transparentni kao i sankcije.

9) Grupna tj  tvz skupna praksa normalni je slijed , kao nadstandard,
adekvatno plaćen, u mogućim vremenskim uvjetima kada se jasno
definiraju vremenski normativi i kada ona neće biti riješenje za
međusobne zamjene jer će liječniku biti omogućen i plaćen
godišnji odmor, doedukacija

I naravno na kraju , više ne ovisim o broju pacijenata, prikazujem
svoj rad i realno vrijeme temelj postavljenih vremenskih normativa te
jasno šaljem poruku o nonsensu o 7,5 h radnom vremenu , što
isključuje svaku mogućnost "nadoknada" kroz pripravnosti i
dežurstva, bilo kada i bilo kojoj zdr. administraciji,  veća
glavarina omogućava malom timu da dostojanstveno radi svoj posao, ne
udovoljavajući pacijentima koji više nisu u mogućnosti mijenjati
liječnike u beskraj ( uz formalna obrazloženja bez uključivanja
liječnika u taj proces)

Rekli bi moji mušičavi i mišićavi Splićani - kvragu , zar je ovo
tako teško shvatiti? Prokockali smo priliku , i za to netko treba
snositi odgovornost.

Ma ni ta nesretna odgovornost nije isključiva,  ali kada se onaj tko
vas predstavlja ustane, i kao razlog svoje odluke kratko i jasno kaže
- FINANCIJSKA DOBIT- taj nas ne može predstavljati …

„prosto ko pasulj" , zar ne ?

Lp

Meri

-------------------------

FROM: smartdoctor-bounce@xxxxxxxxxxxxx
[mailto:smartdoctor-bounce@xxxxxxxxxxxxx] ON BEHALF OF itomic
 SENT: Sunday, October 06, 2013 2:47 PM
 TO: smartdoctor@xxxxxxxxxxxxx
 SUBJECT: [smartdoctor] Re HLK- HZZO, NOVI MODEL UPUĆIVANJA

__Mane i vrline starog Ugovora znamo već godinama, mane i vrline
novog Ugovora smo znali onog trenutka kada je došao na stol , zar ne
?__

Predstavljanje novog modela od strane HZZOa započelo je u 6/2012. s
vrlo općenitim naznakama kako bi mogao / trebao izgledati - prvi
sastanak u PU Varaždin... Na stol je došao 3/2013. zar ne ? DTPe
predložili OEMS + KOHOM , zar ne ? ( Pa se mnogi čudili i
isčuđavali na Vijeću u Zgb zašto ih pilotira grupna praksa i " tko
je to zaboga izmislio - te DTPe") , a na moj poziv da nas se više
uključi u pilotiranje prošao nezapaženo - mada je to bila prilika
da se uoče mane /vrline na daleko većem broju ordinacija ) ,

IO Kohoma imao niz sastanaka s HZZOom, povjerenstvo za PZZ imalo
kontakte s HZZOom , zar ne ? Neke su izmjene tu i napravljene ( npr.
RS ne idu u indeksaciju, bolovanja preko 6 mj ne idu u našu
indeksaciju, sustav upućivanja koliko god da je kompliciran ide prema
onome što smo oduvijek tražili - da pod svakom rundom ide potpis
onog koji je rundu i pozvao , a ne SVE na račun dežurnog
visokoobrazovanog skriptara )... Nije savršeno i nije NEIZMJENJIVO !
Puno je toga tu za rješavati, mijenjati, učiti na greškama -
razviti sustav koji će biti brzo izmjenjiv, podložan promjenama -
jer se gotovo svakodnevno svašta mijenja u zdravstvu i Državi... I
taj pokušaj mijenjanja može i treba ići od svakog od nas - npr.
time da se problemi novog upućivanja jave onima koji ih mogu
ispraviti - pa i tu se više ventiliramo na Listi no što pokušamo
napisati na HZZO " imam problem taj i taj - pomozite mi "educirajte
:--) one koji nas kao struku bojkotiraju i ponižavaju )

__Kako ćeš tražiti i pregovarati , ako ne pokažeš svoju snagu ili
kako je ti nazivaš važnost. I time je u potpunosti besmisleno tvoje
pitanje :__

Pa snaga se može i drugačije pokazati do samim mišićima - snaga se
može pokazati i time da se ne čeka da druga strana nešto ponudi,
već da i mi ponudimo nešto prije njih ( tu je odličan primjer
upravo vaš SD u pregovorima oko dežurstava ). Ne dijelim tvoje
mišljenje da je dalje uporno odgovaranje NE, NE I NE na svaki potez
zdr.administracije pojačalo snagu pregovaranja ( jer kad jedna strana
nešto nudi , a druga uporno viče NE , onda to ,meni bar, nije
pregovaranje. ) Sve da je takav način uspješan onoliko koliko ti
misliš da jest, koliko godina treba proći da se dođe do tog nekog
cilja - priznavanje nas kao ključnog, značajnog faktora zdr.
zaštite. I može li sustav financiranja ( ovakav ili onakav) to
učiniti sam po sebi ??? Snaga je i tome da ima više ljudi poput
tebe, Vikice, Zrinke Huđek , Jasminke Tkalec, Đurđe Hren... (
navodim samo dvije županije o kojima malo više znam) koji su na
lokalnoj razini uložili puno truda (uspješno !) u rješavanje
naizgled malih, a vrlo značajnih problema koje su kolege imale u
svakodnevnom radu. ( dežurstva, COMovi, konc. ugovori, suradnja s
SKZ...)

__No molim te da nam pošalješ mail kojim nepotpisnike prikazujemo
kao neprijatelje i pučiste, ili da se prestane sa objedama tog tipa
__

PA TO JE NAPISAO Leonardo - neka on POŠALJE mailove ??!

__Sve, samo da se nepotpisnike prikaže kao neprijatelje i pučiste
...______

__Leonardo Bressan, dr. med.__
 __(poslano smartphone-om__)

Kao član NO KOHOMa i član KOHOMa ne dovodim ni u kakvu sumnju
legitimno pravo članstva da zatraži smjenu sadašnjeg rukovodstva
Udruge - na način sukladan Statutu Udruge - i to će biti jedna od
točaka dnevnog reda Skupštine. Nikad nisam te članove nazvala
pučistima i neprijateljima ( mada se s njihovim stavovima ne slažem
- bar glede ovog pitanja ) ... Vaše argumente za traženje
izglasavanja nepovjerenja IOu navela si ponovo :

Vijeće KOHOM-a , dakle koordinatori Udruge jasno su kazali većinom
glasova da se IO nije konzultirao kada je donio odluku ispred KOHOM-a
KOJOM SU FINANCIJE STAVILI U PRVI PLAN i pozvali kolege da temeljem
financijskog obračuna odluče o potpisivanju istih .To nije bio stav
Udruge KOHOM! To nije bio stav Povjerenstva za PZZ !

I dalje tvrdim da je glavni razlog zadržavanja STAROG FINANCIJSKOG
ugovora isto tako bilo STAVLJANJE FINANCIJA U PRVI PLAN, čak
štoviše , glavni argument za stari financijski ugovor JESU (
NAIZGLED)ZACEMENTIRANE FINANCIJE DO 2021. ZAR NE ? I nemam ništa
protiv stavljanja financija u prvi plan ( NAPOSLJETKU I RADI SE O
SUSTAVU FINANCIRANJA ) - ali mi ide na kukumar kad NEKI drugi svoje
teze stavljaju u ružičasti celofan " neprikosnovene borbe za
boljitak OM " . A za to mogu navesti mailove - ako baš treba.

IO-u sam napisala svoje mišljenje još tada u 3/2013 ( glede
/ne/pravovremenosti informacija u ključnim trenutcima pred nove
ugovore) i definirala u čemu mislim da su pogriješili - posebice
prema koordinatorima na terenu . Posebice prema vrlo aktivnim,
ažurnim koordinatorima na terenu ( VARAŽDIN)...

Je li to dovoljan krimen da ih se smijeni .. ne znam .. odgovoriti će
oni kojima je to Statutom omogućeno - a to je Skupština Udruge.

Ostaje , zaista , otvoreno pitanje ( statutarno) što ako (kad) se
sadašnji IO smjeni , a ne izabere se na Skupštini novi. Izabrati
novi na Skupštini u Šibeniku ( za što onda treba biti i
pripremljena kandidatura novih potencijalnih članova IO) ili što
ranije sazvati novu , izbornu Skupštinu jer se ne može ostaviti
zrakoprazan prostor u kojem Udruga NEMA jednog od najznačajnijih
Tijela , a to je IO.

I je li ova silna prijepiska u cilju komentara dobrih/loših strana
financijskih ugovora s HZZOom ili u drugu svrhu ? Ostaje čitačima da
prosude !

Irena TV