[smartdoctor] Re HLK- HZZO, NOVI MODEL UPUĆIVANJA

  • From: "itomic" <irenat@xxxxxxxxxxx>
  • To: <smartdoctor@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 6 Oct 2013 14:47:03 +0200

Mane i vrline starog Ugovora znamo već godinama, mane i vrline novog Ugovora
smo znali onog trenutka kada je došao na stol , zar ne ?
Predstavljanje novog modela od strane HZZOa započelo je u 6/2012. s vrlo
općenitim naznakama kako bi mogao / trebao izgledati  – prvi sastanak u PU
Varaždin... Na stol je došao 3/2013. zar ne ? DTPe predložili OEMS + KOHOM ,
zar ne ? ( Pa se mnogi čudili i isčuđavali na Vijeću u Zgb zašto ih pilotira
grupna praksa i “ tko je to zaboga izmislio – te DTPe”) , a na moj poziv da nas
se više uključi u pilotiranje prošao nezapaženo – mada je to bila prilika da se
uoče mane /vrline na daleko većem broju ordinacija ) ,
IO Kohoma imao niz sastanaka s HZZOom, povjerenstvo za PZZ imalo kontakte s
HZZOom , zar ne ? Neke su izmjene tu i napravljene ( npr. RS ne idu u
indeksaciju, bolovanja preko 6 mj ne idu u našu indeksaciju, sustav upućivanja
koliko god da je kompliciran ide prema onome što smo oduvijek tražili – da pod
svakom rundom ide potpis onog koji je rundu i pozvao , a ne SVE na račun
dežurnog visokoobrazovanog skriptara )... Nije savršeno i nije NEIZMJENJIVO !
Puno je toga tu za rješavati, mijenjati, učiti na greškama – razviti sustav
koji će biti brzo izmjenjiv, podložan promjenama – jer se gotovo svakodnevno
svašta mijenja u zdravstvu i Državi... I taj pokušaj mijenjanja može i treba
ići od svakog od nas – npr. time da se problemi novog upućivanja jave onima
koji ih mogu ispraviti – pa i tu se više ventiliramo na Listi no što pokušamo
napisati na HZZO “ imam problem taj i taj – pomozite mi “educirajte :—) one
koji nas kao struku bojkotiraju i ponižavaju )
Kako ćeš tražiti i pregovarati , ako ne pokažeš svoju snagu ili kako je ti
nazivaš važnost. I time je u potpunosti besmisleno tvoje pitanje :
Pa snaga se može i drugačije pokazati do samim mišićima – snaga se može
pokazati i time da se ne čeka da druga strana nešto ponudi, već da i mi
ponudimo nešto prije njih ( tu je odličan primjer upravo vaš SD u pregovorima
oko dežurstava ). Ne dijelim tvoje mišljenje da je dalje uporno odgovaranje NE,
NE I NE na svaki potez zdr.administracije pojačalo snagu pregovaranja ( jer kad
jedna strana nešto nudi , a druga uporno viče NE , onda to ,meni bar, nije
pregovaranje. ) Sve da je takav način uspješan onoliko koliko ti misliš da
jest, koliko godina treba proći da se dođe do tog nekog cilja – priznavanje nas
kao ključnog, značajnog faktora zdr. zaštite. I može li sustav financiranja (
ovakav ili onakav) to učiniti sam po sebi ???  Snaga je i tome da ima više
ljudi poput tebe, Vikice, Zrinke Huđek , Jasminke Tkalec, Đurđe Hren... (
navodim samo dvije županije o kojima malo više znam) koji su na lokalnoj razini
uložili puno truda (uspješno !) u rješavanje naizgled malih, a vrlo značajnih
problema koje su kolege imale u svakodnevnom radu. ( dežurstva, COMovi, konc.
ugovori, suradnja s SKZ...)
No molim te da nam pošalješ mail kojim nepotpisnike prikazujemo kao
neprijatelje i pučiste, ili da se prestane sa objedama tog tipa
PA TO JE NAPISAO Leonardo – neka on POŠALJE mailove  ??!
Sve, samo da se nepotpisnike prikaže kao neprijatelje i pučiste ...

Leonardo Bressan, dr. med.
(poslano smartphone-om)

Kao član NO KOHOMa  i član KOHOMa ne dovodim ni u kakvu sumnju legitimno pravo
članstva da zatraži  smjenu sadašnjeg rukovodstva Udruge – na način sukladan
Statutu Udruge – i to će biti jedna od točaka dnevnog reda Skupštine.  Nikad
nisam te članove  nazvala pučistima i neprijateljima  ( mada se s njihovim
stavovima  ne slažem – bar glede ovog pitanja )  ... Vaše argumente za traženje
izglasavanja nepovjerenja IOu navela si ponovo :
Vijeće KOHOM-a  , dakle koordinatori Udruge jasno su kazali većinom glasova da
se IO nije konzultirao kada je donio odluku ispred KOHOM-a kojom su financije
stavili u prvi plan i pozvali kolege da temeljem financijskog obračuna odluče o
potpisivanju istih .To nije bio stav Udruge KOHOM! To nije bio stav
Povjerenstva za PZZ !

I dalje tvrdim da je glavni razlog zadržavanja starog FINANCIJSKOG ugovora isto
tako bilo stavljanje financija u prvi plan, čak štoviše , glavni argument za
stari financijski ugovor jesu ( NAIZGLED)zacementirane financije do 2021. ZAR
NE ? I nemam ništa protiv stavljanja financija u prvi plan ( NAPOSLJETKU I RADI
SE O SUSTAVU FINANCIRANJA )  – ali mi ide na kukumar kad neki drugi svoje teze
stavljaju u ružičasti celofan “ neprikosnovene borbe za boljitak OM “  . A za
to mogu navesti mailove – ako baš treba.

IO-u sam napisala svoje mišljenje još tada u 3/2013 ( glede /ne/pravovremenosti
informacija u ključnim trenutcima pred nove ugovore) i definirala u čemu mislim
da su pogriješili – posebice prema koordinatorima na terenu . Posebice prema
vrlo aktivnim, ažurnim koordinatorima na terenu ( VARAŽDIN)...

Je li to dovoljan krimen da ih se smijeni .. ne znam .. odgovoriti će oni
kojima je to Statutom omogućeno – a to je Skupština Udruge.

Ostaje , zaista , otvoreno pitanje ( statutarno) što ako (kad) se sadašnji IO
smjeni , a ne izabere se na Skupštini novi.  Izabrati novi na Skupštini u
Šibeniku ( za što onda treba biti i pripremljena kandidatura novih
potencijalnih članova IO)   ili  što ranije sazvati novu , izbornu Skupštinu
jer se ne može ostaviti zrakoprazan prostor u kojem Udruga NEMA jednog od
najznačajnijih Tijela , a to je IO.

I je li ova silna prijepiska u cilju komentara dobrih/loših strana financijskih
ugovora s HZZOom ili u drugu svrhu ? Ostaje čitačima da prosude !

Irena   TV