[slikom] Re: eSpeak progovorio Srpski.

  • From: Darko Milošević <darko.pogacic@xxxxxxxxx>
  • To: <slikom@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 22 Nov 2007 12:43:37 +0100

Sa mišljenjem Gordana Radića, sasvim se slažem.
Pre svega.
ANReader je pre svega napravljen da čita tekst, a nije obraćena pažnja na
bržem odzivu,, kao što je to kod manjih sinteza.
Dakle kada je
ANReader prezentovan, na svakoj prezenta ciji se govorilo kako je dovoljbno
da slep čovek nauči da upali odnosno uključi računar, te da mu on čita neki
tekst, i to je dovoljno.
Dakle, kada neko stvarno želi raditi na računaru, i bavi se određenim
poslom, a ne koristi ga samo kao reproduktor, onda je sa svim svejedno koju
sintezu on koristio.
Moram napomenuti i da je Hrvatska sinteza Dolphin Orpheus sasvim dovoljna,
ako ćemo recimo zbog prirode posla koristiti neki određeni program, recimo
Access, Excell, Power Point, često posećivati Internet stranice i slično.
Ja recimo nekada poruku elektronske pošte pročitam i sa sintetizatorom
Eloquence for JAWS, jer zbog prirode posla recimo nemam vremena da pokrećem
ANReader, i čekam da se Alfanum Marija inicijalizuje, već moram brzo i u
jako malom vremenskom roku odgovoriti na tu poruku.
Tako da bi ipak bilo najbolje da korisnicima ostavimo na volju da koriste
sintezu po svom izboru, a ne da mi o tome sudimo.
Mi koji smo radili na eSpeaku, ostavili smo korisnicima još jednu mogućnost,
i nneka je oni koriste, ako to žele.
Srdačan pozdrav.