[uppsalapendeln] Re: i morse

  • From: Thomas Tydal <uppsalapendeln@xxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Mon, 3 Feb 2003 14:58:01 +0100

> Jag har hellre ingen infop alls en fel info.

Å andra sidan är ju ingen info också info, eftersom det ska innebära att tåget
går som vanligt.

> Borde vi inte få veta att det bara är nonsens dom skickar ut
> just nu i sådant fall?

Problemet är nog att de vill skicka ut informationen så fort som möjligt
samtidigt som den inte är så tillförlitlig i början. Ett tåg kan bli mer sent.
Ett tåg kan bli mindre sent. Och en lokskada kan ibland lagas på plats av
tågpersonalen, vilket gör att det går snabbare än beräknat och tåget därmed
kanske inte behöver ställas in som man räknade med från början.