[uppsalapendeln] Re: i morse

  • From: "Eva Paalzow Star Sollentuna" <eva.paalzow@xxxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 03 Feb 2003 12:59:29 +0100

Jag reste 7.23  från Uppsala i morse som avgick i tid (däremot var SL försenat,
så det jämnar ju ut sig)!
mvh Eva Paalzow

>>> Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxxxxx 02/03/03 11:06am >>>
jag prenumererar på nästan alla tåg mellan 6.45 och 8.30 och jag fick
dessa SMS i morse:

kl. 06.11: tåg från Uppsala ord. avg. tid kl. 06.45 försenat pga
spårfel. Beräknad ny avg. tid: 07.00
kl. 06.15: tåg från Uppsala kl. ord. avg. tid 06.45 försenat pga spårfel
Beräknad ny avg. tid  07.15
kl. 06.29: tåg från Uppsala ord avg. tid kl 06.45 INSTÄLLT, sent  pga
spårfel
kl. 06.36: tåg från Uppsala ord avg. tid 06.53 inställt pga  tidigare
språfel, stor försening.
kl. 06.51: tåg från Uppsala  ord. avg. tid 07.15 försenat pga lokfel,
orsak okänd, beräknad ny avg tid 07.20
kl. 07.00: tåg från Uppsala ord. avg tid kl. 07.23 försenat pga lokfel,
beräknad ny avg. tid 07.30
kl. 07.03: tåg från Uppsala ord. avg tid kl. 07.40försenat pga lokfel,
betäknad ny avg. tid 07.50

Uppenbarligen verkar det som de skickar ut en massa "test-SMS" för det
är ju inte många av dessa uppgifter som stämmer med verkligheten, eller?

/F