[smartdoctor] Re: Ukinite interne iputnice

  • From: "Marija Klaric" <marija.klaric1@xxxxxxxxxxx>
  • To: <smartdoctor@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 10 Jun 2012 23:22:04 +0200

Poštovane kolege,

kad promišljam o svojoj struci uvijek mi je na pameti jedna misao - svi smo
mi nečiji pacijenti, pacijent je u fokusu svih mojih nastojanja da poboljšam
položaj obiteljske medicine.

Isto  je i sa internim uputnicama. Kada tako postavimo stvari , one se
poslože same po sebi.

Uspješni gate keeper prema tom načelu znači stručan , odgovoran , "up to
date " obiteljski liječnik kojem je  na raspolaganju vrijeme , oprema , i
"up to date " informacija. To sve će mu omogućiti da problem dijagnosticira
i riješi na primarnoj razini, a u korist svog pacijenta. Onog trenutka kada
procijeni da mu treba dijagnostika sekundarne razine , ona mu mora biti
dostupna, i to u vremenu koje zahtijeva pacijent tj njegovo stanje / hitno
ili redovitim prijemom/ .

Onog trenutka kada mu treba mišljenje konzilijarnog kolege sekundarne
razine, ono mora biti dostupno sa istim pravilom hitnoće ili redovitog
prijema .

Pri tome nije dovoljna up kao za dijagnostičku pretragu, već naš nalaz koji
je pandan specijalističkom nalazu sekundarne razine kojeg srećemo
svakodnevno u našem radu.

Naš specijalistički nalaz / netko ga naziva popratnim pismom, pismom kolegi
, etc/ jasno definira - zapravo najjasnije od svih nalaza budući da smo mi
na izvoru informacija, kontinuirano pratimo i poznajemo obiteljsku anamnezu
- prezentira problem ili bolest i što je najvažnije jasno definira šta se
traži od sekundarne razine.

Kakav će biti pregled ( često se posjeta sekundarnoj razini ne može ni
nazvati pregledom) , ishod i daljnje upućivanje sekundarne razine ,
odgovornost je konzilijarnog liječnika. To je u njegovoj ingerenciji, i
odluka je samo njegova / kao i naša na primarnoj razini!/ i njegovog tj
našeg zajedničkog pacijenta.

Sada se opet vratimo na naš fokus - na našeg pacijenta - ima li razloga da
moj pacijent učini  30 km do Trogira , uredno se naruči na moj pregled
poradi pisanja uputnica za daljnju obradu na zahtjev kolege sekundarne
razine.

Ima samo u slučaju da nije suglasan sa mojim kolegom. Dakle samo onda ako
moj pacijent nije suglasan, ili traži moj placet , a to je i opet samo onda
kada nije izgrađen dobar odnos i suradljivost sa mojim kolegom.

Takve situacije su rijetke, ma koliko mi mislili da je naše mišljenje
superiornije budući da bolje poznajemo svoje pacijente . Dajem nam za pravo
da je tome tako , ali jednako pravo na svoje mišljenje ima i moj kolega, a
stvar je smao njega i pacijenta hoće li to biti ispoštovano.

Nedopustivo je da jedan liječnik služi kao prepisivač  kolegi u zdr.
sustavu. U eri informatizacije svi podaci će biti jasno vidljivi i slijevati
će se onome tko kontinuirano skrbi za osiguranike , dakle obiteljskom
liječniku.

Time ne gubimo kontrolu nad našim pacijentima, imamo mogućnosti
intervenirati kada je to na dobrobit naših pacijenata .

Nema nikakvog razloga da nas straše interne uputnice , ne ugrožavaju naš
status niti naše pacijente , one su jednostavno logičan slijed na korist
svih nas - ne zaboravimo svi smo mi nečiji pacijenti.

I konzilijarnim liječnicima treba omogućiti da se poštuju njihovi zahtjevi
za hitnoćom ili pak redovitim upisom.

I naravno svi kontrolni pregledi se upisuju odmah , čime se riješavaju
sadašnji apsurdi  , u kojima nam onkološki pacijent izaže iz ordinacije
onkologa sa zahtjevom za diferentnom obradom / MR i CT , ili pak banalan UZV
pregled / , na koju se nemoguće naručiti do roka kontrolnog pregleda .

To je sramota cijelog sustava i svih nas koji koji mu pripadamo !

Sustav mora voditi pacijenta , administrativno osoblje treba imati jasno
definirana pravila igre , jasno definirane kontrolne mehanizme , i
realizacija neće biti sporna.

I vrapcu na grani je jasno da medicinska sestra tima obiteljske medicine
nije administrativno osoblje iako je u ovom trenutku njena struka
obezvrijeđena i dovedena na razinu telefoniste ,blagajnice i tampon zone
između prevelikih želja i očekivanja pacijenata i stvarno mogućeg
zbrinjavanja istih u realnom vremenu i sa realnim mogućnostima.

U nadi da će glas razuma doći do nerazumnih , te da nećemo kao što je
uobičajeno  imati njihovu nepripremljenu akciju - potom našu reakciju

Srdačno vas pozdravljam ,

Meri

  _____