[SKRIVA] Re: Mycket prat

  • From: "Robert Jonsson" <robertjonssson@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sun, 15 Apr 2007 00:27:00 +0200

Den 2007-04-14 skrev Rickard Berghorn <berghorn@xxxxxxxxxxxxxxxxx>:

Det skulle inte bevisa något.

Vilket var också vad jag menade. Jag kan bara redogöra för mig själv, men så
länge inte Bruce vill bistå med sitt så sitter jag på pottan. En möjlighet,
om han inte vill göra det offentligt är att vi båda privata visar upp det
hos dig så kan du se att vi inte är samma person.

Hänvisa till en IP-källa tidigare än denna diskussion, som sedan matchas med
en liknande IP-källa vid samma tidpunkt för "Bruce Harris".

Det går inte för jag har använt G-mail sedan Bruce första gången postade
under synonymen "Bruce Harris" på lysator-listan. Tyvärr. :(

Men för "Bruce Harris" är hans rätta identitet så oändligt känslig att han
säkert inte kommer att
ställa upp. Lägg också märke till att han lämnade diskussionen med svansen
mellan benen när han
själv började ifrågasättas.

Även om det skulle visa sig att du och Bruce inte är samma person - och det
tror jag knappt heller - så skulle man kunna använda hans IP för att ta reda
på vem han egentligen är.

Som sagt var, jag är den jag utger mig för att vara - dvs. Robert Jonsson.
Jag har inget behov av att dölja mig bakom signaturer och anonyma nicks (där
jag använder mig av nicks, har jag namnet i signaturen). Jag står för det
jag säger och har jag fel så accepterar jag det. Hittills i denna debatt
rörande IP-adresser har jag dock inte fel, för inga motargument har kommit
där.

Ahrvid kan döda hela debatten med ett mail inlägg och en förklaring varför
IP-adressen var samma. Det tar högst fem minuter. Har Ahrvid en bra
förklaring lyssnar jag gärna på den och accepterar att jag har fel om den
håller. Inte svårare än så.

Tänka sig vilken seriös diskussion det här är.
Ingen sida verkar ha rent mjöl i påsen.

Jag har rent mjöl i påsen i fråga av att jag inte har något att dölja. Men
jag har bara ingen möjlighet att få visa det. :(

Robert Jonsson < > Bortom: http://www.bortom.nu

"A little knowledge is a dangerous thing. So is a lot."
- Albert Einstein.