[SKRIVA] Re: Mycket prat

  • From: "Anders Pemer" <anders@xxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 15 Apr 2007 12:29:08 +0200

Dessutom är det fortfarande så att jag som inte var med inte har en
aning om vad som hände. Var finner jag mer än bara e-postlisteversioner
om vad som hänt? Jag känner rätt få här (oavsett vilken sida ni befinner
er på) och ska jag döma ut någon på en typ tjugo år gammal händelse så
vill jag gärna ha något lite handfastare.

/Kristoffer

Ja, jag säger detsamma, jag var med när det aktuella hände, och har i huvudsak varit i åtminstone någon mån med i fandom större delen av åren som sedan dess har gått, men har aldrig hört att det inte skulle vara sant alls, eller hur Bellis sida så tillfredsställande förklarade vad som skett, eller vad det nu var. Och mina propåer om att bli bättre informerad har - i varje fall än så länge - hittills bemötts med systematisk tystnad.

Det var vad jag också bad om, men Ahrvid sa att det
var för jobbigt för honom att ta upp det och att de som
behövde veta det visste redan det.

(Robert J)

Jag beskrev åtminstone ganska väl hur jag uppfattade det som hände den gången. Men jag håller med, minst lika illa av Ahrvid att ha den attityden.

  Den beklagliga sanningen är att "den andra versionen" går ut på att
försöka ignorera sakläget och ersätta det med vilda personpåhopp på
budbäraren. Om man inte gillar musiken, så skjut mot pianisten. Man kan
säga att tystnaden i sakfrågan är en talande tystnad.

--Ahrvid

Ja, det är onekligen det enda man har sett här i maillistorna. Ingen av de annars vältaliga här på maillistorna som borde veta vad de talar om har hittills varit vaken, läst mail, sett mitt inlägg och känt för att ta bladet från munnen. Vågar vi hoppas att det sker lite längre fram?

Om du applicera din logik på det hela så borde det vara
dig fullständigt klart varför de håller tyst. Inget konstigt
med andra ord. Så länge du inte kommer med
någrabevis, så är inte de mindre trovärdiga än dig.

Bevis presterade Ahrvid för fandom när det begav sig, så det är det inte frågan om att han inte har kommit med några. Både Ahrvid och Bellis jobbade hos samma arbetsgivare, och Ahrvid hittade på arbetsplatsen allt material såsom röstsedlar ifyllda mestadels av deras gemensamme arbetsgivare, uppenbarligen utifrån telefonkontakt (om ens det), och med tillägget "e.v. /" och hans signatur. Ahrvid tog fotostatkopior och publicerade detta i mängder med fanzines. Hade jag bara en scanner som funkade hemma skulle jag kunna leta fram något av de fanzines jag själv har hemma och skicka upp lite av detta.

När det gäller "den andra sidan" däremot har jag aldrig fått något annat intryck än att i stort sett fandom i övrigt slöt upp bakom den andra falangen med inställningen "äh vadå, är det så jävla viktigt att bara inskickade röster på originalvalsedlar godkänns bara för att det stod så i några stadgar..."

Än så länge har alltså ingen kommit med några signaler om någon annan grundläggande inställning till fusk eller inte fusk.

Pemer
-----
SKRIVA - sf, fantasy och skr�  *  �dsta svenska skrivarlistan
grundad 1997 * Info http://www.skriva.bravenet.com eller skriva- request@xxxxxxxxxxxxx f�istkommandon (ex subject: subscribe).