[SKRIVA] Re: Johan Theorin sommarpratar i P1

  • From: Ahrvid <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 27 Jun 2014 15:07:55 +0200

Rickard:
> Herregudminskapare.
  Sådant händer. Gör som jag brukar, byter från RTF i Hotmail till oformaterat.
Och postar om:

Rickard:
inställningar vad gäller teckentolkning. Eftersom jag föredrar att gå
intelligent tillväga kollade jag upp saken på egen hand, och det GÅR att
 ändra detta i kategorin Humanizing (administratörspanelen) hos
freelists.org.<<
  Detta är vad som står:

"Don't change the humanize-xxxx settings. These include humanize-mime
and humanize-html, which allow attachments and HTML emails, respectively.
Attachments and HTML emails on a mailing list are two very bad things:
Attachments may not be large, but when multiplied by the number of
subscribers on your list, they result in horrible network problems. Also,
you risk the spread of viruses. HTML mails can also cause network usage
problems, but are mostly just a nuisance to those who pay for their ISP by
the minute and for those who don't use HTML-capable mail readers."

Det handlar om hurvida man vill *tillåta vissa tillägg*, s k
attachments (att skicka filer) och HTML-mail (som är riskabla då HTML
kan tillåta redirections och att program automatiskt startas). Iofs
kräver tilläggen en viss teckenmanipulation, men inställningarna är inte
 i sig om tecken utan om att tillåta tillägg.
  Ann kanske kör HTML? (Det kunde förklara problem.)

http://elib.se/ebook_detail.asp?id_type=ISBN&id=9186081462 / Läs även AE i nya
E-antologin Sista resan http://www.welaforlag.se/ebok.htm#sistaresan /