[SKRIVA] Re: Johan Theorin sommarpratar i P1

  • From: info <info@xxxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 27 Jun 2014 05:28:32 -0700

---- On Fri, 27 Jun 2014 05:15:15 -0700 Ahrvid<ahrvid@xxxxxxxxxxx> wrote ----

 > Från mail i natt, kl 3:14:
 > " Jag kan, till att börja med, inte göra någon som helst inställning i den
> krångliga listroboten för teckentolkning."

Wow och jisses, Ahrvid hade rätt i _detta_!

Sedan har han totalfel när han påstår att han inte kan göra några inställningar
vad gäller teckentolkning. Eftersom jag föredrar att gå intelligent tillväga
kollade jag upp saken på egen hand, och det GÅR att ändra detta i kategorin
Humanizing (administratörspanelen) hos freelists.org.

Dock rekommenderar Freelists att man inte ska ändra något i
default-inställningarna i Humanizing, i alla fall inte när det gäller att
tillåta mail formaterade i html (bl.a. virusrisk). Men detta är en sak som man
kan rådfråga supporten om.

Sålunda kom jag mycket längre på väg än Ahrvid, som liksom bara av en nyck
trodde och tyckte att freelists.ord inte hade någon sådan inställning. Och de
behöver ju inte det, eftersom Ahrvid anser att det inte finns några problem
överhuvudtaget med listans teknikaliteter.

SKRIVA - sf, fantasy och skr�ck  *  �ldsta svenska skrivarlistan
request@xxxxxxxxxxxxx f�r listkommandon (ex subject: subscribe).