[SKRIVA] Re: Johan Theorin sommarpratar i P1

  • From: info <info@xxxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 29 Jun 2014 08:13:14 -0700

---- On Sun, 29 Jun 2014 08:05:55 -0700 Ahrvid  wrote ----

> 1) Det går inte att veta om stundoma teckenproblem har det minsta med
> Freelists listrobot att göra.

Det är mycket sannolikt att det är på det sättet, sirru. Och man kan enkelt
kontrollera det, genom en knapptryckning som tillåter rtf- och html-formaterade
mail.

> 2) RTF-mail går bra att skicka.

Nope. Om jag sänder Rich Text från detta mailprogram, förvrängs åäö.

> 3) Men HTML är en risk. Det tillåter re-dirdctions och att program
> autostartas.

Det är ändå inte värre och mer riskabelt än att folk också privat använder det;
jag är säker på att de allra flesta använder formatering i sina mail och inte
bara plain text. Om människor inte vill ta emot RTF- eller html-formaterade
mail, får de se till att fixa lämpliga inställningar i sitt eget mailprogram.

SKRIVA - sf, fantasy och skr�ck  *  �ldsta svenska skrivarlistan
request@xxxxxxxxxxxxx f�r listkommandon (ex subject: subscribe).