[smartdoctor] MAGARAC

  • From: Vikica Krolo <vikica.krolo@xxxxxxxxx>
  • To: smartdoctor <smartdoctor@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 8 Oct 2013 08:46:31 +0200

Tko ne poznaje Dalmaciju, ne zna koliko je magarac cijenjena životinja.

Prvo, bila je  KORISNA težaku kada bi išao u polje, jer je jedina mogla
hodati po kršu i  kamenju, i donositi alat za polje, hranu, vodu

Drugo, RADIŠNA i IZDRŽLJIVA životinja, može dugo raditi po svim vremenskim
prilikama i neprilikama.

Treće, DOBRODUŠNA, bez ikakvog zla u sebi.

Četvrto, TVRDOGLAVA ili UPORNA (kako god hoćete) - nekad to može biti
vrlina, nekad mana, ali što mi znamo zašto magarac koji puta "tvrdoglavo"
stane na mjestu, i ne sluša gospodara. Sigurno ima neki svoj razlog (možda
je umoran, možda je u blizini zmija), drugo je to što gospodar ne zna
magarčeve razloge.

Danas je magarac više simbol, na granici izumiranja.

U Dalmaciji, samo ovo ljeto, digli su mu spomenike u Selcima na Braču i u
splitskoj Radunici.
Sjetite se trke magaraca, kao ljetne atrakcije, npr. u Tisnom.
Na Pelješcu postoji seosko gospodarstvo, sa 80 magaraca, svi imaju imena,
djeca ih obožavaju jahati, a oni ih strpljivo nose.
Mlijeko magarice košta najmanje 200 kuna /litra. Dobro je za zdravlje, kažu
da liječi alergije, plućne, kožne bolesti i sl.
Sjetite se da su se Kleopatra i rimske carice kupale u magarećem mlijeku
radi ljepote.

Magarac je simbol Torcide - Hajduk.

Ima svakako i glupana koji ne znaju cijeniti magarca kojeg imaju.
Npr. priča o seljaku koji je imao vrijednog magarca za rad u polju.
Došla je kriza (recesija, porezi, Linić) i seljak zaključi da će uštedjeti
ako magarcu da pola hrane od uobičajene.
Magarac je i dalje vrijedno radio.
Zaključi seljak, da može smanjiti magarcu hranu za još pola.
Magarac i dalje nastavi raditi.
Na kraju seljak vidi da magarac radi i sa manje hrane, pa mu prestane
davati hranu.
Magarac ugine.
A seljak kaže: eto glupog magarca, taman kada sam ga naučio da radi bez
hrane, on ugine.
("Svaka silčnost sa stvarnim događajima je isključena")

Parafraza "svi smo mi MAGARCI" - odnosila se na ono "svi smo mi Mirko
Norac" ili bilo koja druga osoba s kojom smo solidarni.
Da li je "magarac" moj EGO ili superego - ovisi!

I na kraju, želim pozdraviti sve magarce i one koji se tako osjećaju, kao
te plemenite životinje!
A osobito, SRETAN ROĐENDAN, jednoj posebno zgodnoj i prepametnoj plavoj
magarici!