[smartdoctor] HZZO - Ugovori za 2012. - indeksacija i kazne

  • From: Senad Muslić <senad.muslic@xxxxxxxxxxx>
  • To: <smartdoctor@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 18 Apr 2012 01:14:11 +0200

Dragi Hrvoje,

          zahvaljujem na čestitkama vezano uz aktivnosti Povjerenstva za PZZ,
jer kao što znaš (obzirom da si bio član prošlog sastava Povjerenstva za PZZ i
član Stručne radne skupine za koordinaciju, praćenje i usmjeravanje reforme
zdravstva u obiteljskoj medicini), to je vrlo nezahvalan i dozlaboga zamoran i
zahtjevan posao, a ponekad i bez rezultata.

          Dobro si primijetio, HZZO inzistira na većim kaznama za indeksaciju.
Ovdje treba napomenuti da je tijekom 2011.god (prema službenom izviješću HZZO-a
koji ću uskoro prezentirati na listu) zbog visoke stope bolovanja bilo 238
nadzora, a zbog visokog indeksa potrošnje sredstava za lijekove 71 nadzor.
Nažalost, ne znam rezultate pojedinačnih nadzora, ali tijekom 2011 godine
učinjeno je ukupno preko 5400 nadzora u ordinacijama OM zbog različitih
razloga.
         Ja nisam rekao da je ovaj način izračuna kazni bolji, već sam rekao da
HZZO od ovog ne odustaje!
Naravno da se s time nisam složio, ali odgovoreno mi je da HZZO na ovome
inzistira obzirom da su temeljem naših argumenata pristali promijeniti način
izračuna kazni u slučaju nepoštovanja ugovornih obaveza. Te kazne su graduirane
u 4 razine (kao što sam napisao) - 1.opomena, 2.kod ponavljanja, opomena i
uskrata sredstava 500-1500 kuna (do sada 10%), 3. kod daljnjeg ponavljanja
kršenja ugovornih obaveza opomena pred raskid ugovora 1500-3000 kuna (do sada
20-30%) i 4. pokretanje postupka za raskid ugovora. Nadam se da se slažeš da je
ovdje promjena zaista značajna jer buduća najviša kazna (3000 kuna) je u razini
dosadašnje najmanje (gledano na razini standardnog tima). Obzirom da je do sada
bilo kudikamo više kazni zbog nepoštovanja ugovornih obaveza, onda mi se čini
sve ovo kvalitetnijim pomakom.
No, ono što je u ovom trenutku bitnije jest slijedeće: velika većina
ispodstandardnih timova (tzv."mali timovi") nisu koncesionari, već su
djelatnici domova zdravlja, a DZ-ima se uvodi novi način kontrole i
kažnjavanja. Mi se kroz Komoru zalažemo da u slučaju kažnjavanja DZ-a, oni ne
prenesu kazne na plaće svojih djelatnika! To je problem koji ćemo trebati
rješavati!

        Dakle, ukoliko pretpostavljaš da "nekolegijalno" štitimo samo "velike
timove", onda te moram razočarati. Još i ranije, a pogotovo sada kroz
Povjerenstvo, cijelo vrijeme smo zastupali sve timove PZZ-a. Naravno da ne
"vjerujemo naivno HZZO-u". Posebice stoga jer je jedino PZZ-u zadržana količina
sredstava na prošlogodišnjoj razini.
No, kako će kolege reagirati kada ugovor bude gotov, sasvim je druga stvar.
Hoće li se povesti kakva akcija sa strane KoHOM-a sada je prerano govoriti, ali
na raspolaganju su nam i neke druge metode. Hoće li se svatko od nas pridružiti
i podržati predložene aktivnosti, ovisi o svakome od nas pojedinačno. Nažalost,
iskustvo nas uči da su mnoge kolege iz svojih uskih interesa postupile suprotno
zajedničkim predloženim aktivnostima.

Uz kolegijalni pozdrav,

Senad Muslić